Amb gairebé 15.000 matriculacions en el que portem d'any, Dacia pot presumir de ser actualment la vuitena marca en el rànquing dels fabricants més venuts a les carreteres espanyoles. Una posició que, si bé és cert que està allunyada de les primeres, confirma que el fabricant romanès s'està posicionant cada vegada més com un dels fabricants de referència al nostre país.

El problema en el seu cas és que, com passa des de fa ja molts anys, i a diferència del que passa amb algunes de les marques més venudes a Espanya com és el cas de Toyota, Seat o Kia, en Dacia estan basant immensa majoria de les seves vendes en tan sols un model: el Sandero.

 

No és que sigui precisament cap secret que aquest model pot presumir de ser un dels més venuts des de fa anys a Europa, i, de fet, de ser un model que acabo el passat 2022 sent ni més ni menys que el segon cotxe amb més quota de mercat de les carreteres europees tan sols superat pel Peugeot 208.

Un Sandero que va arrencar aquest 2023 sent el model més venut a les carreteres europees, però en els últims dos mesos ha vist com un dels models també més potents a nivell de quota de mercat a Espanya l'ha superat, relegant el low-cost a la segona posició.

El Seat Arona regna a Espanya

Va anar el mes passat de març quan el Seat Arona va aconseguir superar gràcies a vendre en vendes i posicionar-se així és la primera posició del rànquing dels cotxes més venuts a Espanya, una posició que ha consolidat aquest mes d'abril passat.

Mentre que la diferència de vendes entre l'Arona i el Sandero era d'unes 1000 matriculacions a favor del model espanyol després de conèixer els resultats de vendes del mes de març passat, ara, sumant les vendes dels quatre primers mesos, aquesta diferència s'apropa ja més a les 1500 matriculacions.

 

Evidentment en Dacia estan més que satisfets amb el rendiment d'aquest model, entre altres coses perquè pot presumir d'estar aconseguint moltes més vendes que alguns dels models més consolidats a les carreteres espanyoles, però fas gust molt bé que, tenint en compte que l'Arona està guanyant cada vegada més quota de terreny i s'està posicionant per repetir l'èxit que va aconseguir fa uns anys, el de convertir-se en el model més venut en Espanya, serà molt difícil retallar distàncies.