El Dacia Sandero és el cotxe low cost per excel·lència a Espanya, i les xifres de vendes així ho demostren. L'utilitari romanès és ja el vuitè model més venut aquest any al nostre país, per davant de models més que consolidats com el Seat Eivissa, el Fiat 500 o el Renault Clio.

És més que evident que, si bé és cert que la versió Stepway del Sandero no és la més barata de la seva gamma malgrat que és la més venuda, el principal motiu de l'èxit d'aquest model no és cap altre que el seu preu.

 

Dàcia ha seguit la mateixa fórmula amb aquesta nova generació del seu utilitari que ha seguit amb altres models així com amb generacions anteriors. I aquesta no és cap altra que la de fixar un preu de partida molt baix en la seva versió d'accés de tal manera que, per molt que no sigui la més venuda, sí que marca la línia perquè les versions intermèdies siguin també molt barates.

Això sí, no és l'únic model a Espanya que pot presumir de tenir un preu molt baix tant referent a compra com a rènting. És més, hi ha un model en concret que pot presumir de tenir una quota de rènting aquest mes encara més baixa que la del Sandero més senzill de tots, i no és cap altre que el Kia Picanto.

El Kia Picanto té una quota de rènting de menys de 200 euros

I és que com bé podem veure en quecochemecompro.es, l'oferta del mes quant al rènting de l'urbà de Kia és de tan sols 187 euros, un preu molt top tenint en compte que la del Sandero, un model pitjor, és de 197 euros. En els dos casos les condicions del contracte són les mateixes: un quilometratge màxim de 15.000 quilòmetres a l'any així com un contracte de 5 anys, és a dir, 60 mesos.

La diferència de preu entre les dues quotes no és enorme, tot just 10 euros, però joc molt a favor del Kia. Sobretot per a aquells que estiguin buscant un model exclusivament per a la ciutat.

 

Si bé és cert que en els dos casos són models que poden circular per qualsevol carretera o autopista, també ho és que els seus motors, que en els dos casos es queden per sota dels 70 cavalls, no estan fets precisament per a moltes aventures lluny de les grans ciutats i per a llargs recorreguts en autopistes o carreteres.

 

És en entorns urbans o interurbans on, especialment el Picanto, se sent més que còmode. Un model que, malgrat que sigui la versió d'accés, pot presumir de ser un model millor que el Sandero quant a qualitat i equipament encara que està un pas per darrere quant a habitabilitat i capacitat de càrrega donat la seva reduïda mida. Això sí, per menys de 200 euros al mes, és una quota de rènting que, sens dubte, no es veu gaires vegades.