Si bé és cert que ja fins al mes de novembre passat tot semblava indicar que el Dacia Sandero anava acabar el passat 2023 sent el cotxe més venut a les carreteres espanyoles, has anat en conèixer-se les xifres de vendes del mes de desembre passat quan s'ha confirmat.
Així, tal com va passar en el passat 2020, el model romanès pot presumir de ser el cotxe més venut a les carreteres del nostre país, fent evident que a Espanya els models low-cost estan guanyant cada vegada més pes. I és que no és que sigui precisament cap secret que el principal motiu d'èxit d'aquest model és el seu baix preu, sobretot comparat amb el preu que tenen la immensa majoria dels seus rivals directes.
Com no podia ser de cap altra forma, el bon moment de forma d'aquest model ha ajudat que Dacia, com marca, hagi acabat en una més que meritòria vuitena posició, és a dir, pugui presumir de ser un de les 10 marques més matriculades a Espanya.
El Dacia Sandero triomfa, però el MG ZS avisa
Els números del Sandero quant a vendes han estat més que positius per a la marca, entre altres coses perquè ha fregat a les 28.000 matriculacions, és a dir, més de la meitat de les vendes que ha aconseguit el fabricant en el seu conjunt. D'altra banda, es pot destacar que la diferència respecte al segon classificat, el Seat Arona, ha estat important ja que el model de Seat s'ha quedat just per sota de les 22.000 vendes.
Això sí, a Dacia saben molt bé que, més enllà dels resultats globals d'aquest any passat, l'últim mes de desembre ha tornat fer el MG ZS el que ha acabat com el cotxe més venut a Espanya. Més enllà del bon moment de forma del SUV low cost, no ha estat cap altre que el Renault Clio el que acabat en segona posició, fent evident que l'actualització de meitat de cicle d'aquest utilitari francès l'ha assegut de meravella.
Així, per molt que la tercera posició el desembre del Sandero ha estat més que satisfactòria per a la marca, el ZS li ha enviat un missatge molt clar del Dacia: el 2024 la lluita pot ser molt més dura.