No han estat poques precisament les vegades que en Dacia han deixat molt clar que, per molt que sàpiguen que en un futur no molt llunyà seran els cotxes elèctrics els que realment dominen les carreteres europees i mundials, ells volen continuar esprement tot el que puguin els motors de combustió.

És més, com passa també amb alguns Renault, en dació sabut jugar molt bé les seves cartes amb els motors GLP, motors que permeten als seus models també lluir l'etiqueta eco de la DGT però que en cap cas no suposen un cost extra com passa amb els motors híbrids i, especialment, amb tots els problemes, almenys a Espanya, que deriven de tenir un cotxe elèctric.

Així, per molt que els últims temps Dacia hagi fet un pas davant el que es refereix als motors híbrids, tot sembla indicar que els motors de gasolina continuen sent la millor arma d'una marca que vas a en el seu baix cost la immensa majoria de les seves vendes.

El Dacia no descarta llançar un cuadriciclo elèctric

Això no significa, tanmateix, que Dacia no tinguin gaire clar que en tot el que respecta a la mobilitat urbana, és a dir, als models pensats per moure's habitualment per entorns urbans, els elèctrics sí que tenen i tindran molt pes.

Un bon exemple d'això és precisament l'únic model elèctric que té la venda actualment la marca romanesa, el Dacia Spring, amb petit Crossover elèctric amb un preu tan baix que molts opten per aconseguir-lo per moure's de forma diària per entorns urbans i interurbans.

 

En aquest sentit, des del fabricant han apuntat recentment, sobretot veient l'èxit que estan tenint alguns cuadriciclos elèctrics com és el cas del Citroën AMI, un vehicle que no requereix portar el carnet de conduir per poder portar-lo i que està pensada per moure's exclusivament per entorns urbans, que no descarten també obrir la porta aquesta possibilitat.

És més, fa poc un dels màxims responsables de Dacia ja va deixar molt clar que, si el desenvolupament del Dacia Spring si estigués portant acabo avui dia, la marca optaria per reduir encara més el seu bateria per abaratir encara més el seu preu tenint en compte que, com han comprovat en Dacia, la immensa majoria dels que fan ús d'aquest model no necessiten tota l'autonomia tenint en compte que es mouen gairebé diàriament per entorns urbans.