No han estat precisament poques les vegades que Dacia ha anunciat sense cap tipus de problema que, per molt que sigui conscient que els cotxes elèctrics van acabar sent fonamentals de la indústria d'aquí a uns anys, en el seu cas no faran cap altra cosa que intentar estirar el xiclet al màxim i esgotar fins i tot última hora en la qual cosa es refereixin els motors de combustió.

Entre altres coses perquè saps molt bé que els motors de combustió continuen sent les opcions més barates tant a la seva producció com a l'hora de poder fixar el preu final del producte, per això, si bé és cert que alguns dels seus models hagin optat per altres mecàniques, els de combustió continuen sent els motors més utilitzats tant en Dacia com en Renault.

Això sí, cap tenir en compte que la marca francesa té molt clar que una de les grans apostes que ha de fer de cara al futur no molt llunyà és la d'anar a buscar el mercat dels cotxes híbrids auto recarregables, un mercat en el qual ara dormirà actualment Toyota i a què s'estan sumant també moltes altres marques.

No és casualitat llavors que alguns dels últims models que has posat a la venda la marca francesa arribin amb motors híbrids auto recarregables, un tipus de mecànica que compta amb un motor de gasolina tradicional i un motor elèctric però que no necessita càrrega externa quant a les bateries de l'elèctric.

Els nous motors i vídeos que arribaran a Renault i Dacia a partir de 2025

Però serà a partir de 2025 quan la marca introduirà una nova gamma de motors híbrids. En aquest cas serà una reducció dels motors híbrids actuals però que comptarà amb una nova tecnologia: un nou motor elèctric de flux axial.

 

Un dels aspectes positius d'aquesta nova aposta mecànica és que aquest motor elèctric es podrà utilitzar tant en escorxadors per comptar amb motors híbrids així com amb motors híbrids endollables i també amb elèctrics cigars. Es pot tenir en compte que és una tecnologia innovadora i que, per exemple, és semblant a l'empleada per la companyia britànica YASA que ha nodrit el Ferrari SF90 Stradale i que ara és propietat de Mercedes-Benz.

Els primers models de Renault i de Dacia que estrenaran aquestes noves mecàniques no seran d'altres que el futur Bigster, un dels models clau de cara al futur de Dacia, i la pròxima generació del Clio.