Són molts els motius que han portat a Dacia a convertir-se en una de les marques més venudes tant a Espanya com en la resta de mercats importants a nivell europeu. Això sí, és evident que el fet que la marca associada al grup Renault decidís ja des dels seus inicis en el vell continent per dotar als seus cotxes d'uns motors i un equipament senzills que no feien cap altra cosa que provocar que els seus preus fossin, i continuïn sent, molts de més baixos que els de la competència, és el que marca realment la diferència en el fabricant romanès.

Tenint en compte també que els últims anys els preus dels cotxes han augmentat de forma notable, no és casualitat que en el passat 2022 el Sandero es va convertir al segon cotxe més venut a les carreteres europees, sent important també destacar el gran pas endavant que va donar la marca amb la tercera generació d'aquest utilitari.

 

Si bé és cert que els models de Dacia poden presumir de ser dels més barats del mercat, també ho és que hi ha opcions en alguns segments que es posicionen per sota respecte a les opcions de Dacia però, com bé saben els que estan interessats en un dels models de la marca, pocs poden competir de tu a tu en tots els sentits amb els romanesos per relació qualitat preu.

Dacia té en els seus baixos preus el seu millor argument

La política de la marca romana en aquest sentit ha estat sempre la mateixa: dotar els seus models d'un equipament senzill però més que correcte, deixant de banda qualsevol tipus de luxe o de tecnologia que ho faci una altra cosa que incrementar el preu dels seus cotxes.

La política que no ha fet cap altra cosa que convertir-la opcions com el Dacia Spring, el primer model 100 × 100 elèctric de la marca romana, el Sandero, l'utilitari més reeixit en els últims temps al nostre país en bona part dels mercats europeus, o el Duster, el SUV low cost per excel·lència i un dels models també més venuts a les carreteres del vell continent, en opcions no tan sols molt barates al nostre país, sinó també molt reeixides.

 

És cert que el nostre país existeix una opció fins i tot encara més barata que el Dacia Sandero, que té un preu de partida d'uns 13.000 €, que en aquest cas no és cap altre que el SUV més senzills de Mahindra, fabricant que tot just té presencia a les carreteres espanyoles. Això sí, per molt que hi hagi una opció fins i tot més low-cost que l'utilitari romanès, és més que evident, i més tenint en compte que el Sandero és el top vendes actualment a Espanya, l'èxit del model Dacia.