Va ser el 2021 quan en Dacia van sorprendre a molts posant a la venda el seu primer model 100 × 100 elèctric, el Spring, un petit crossover EV que, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte el caràcter de la marca romanesa, es va convertir ràpidament en un dels elèctrics més venuts a Europa, sobretot entre aquells que buscaven un elèctric molt barat.

El fet que hagi aconseguit més de 140.000 matriculacions des del seu llançament comercial fa ara tres anys no fa una altra cosa que evidenciar l'èxit d'un model que acaba de renovar-se per complet amb una important actualització de meitat de cicle i que apunta a continuar sent un dels cotxes elèctrics més venuts al vell continent.

 

Un nou Spring que encara no està la venda a Espanya i que serà precisament al mercat d'Alemanya, al mercat en el qual històricament han aconseguit més vendes, on primer es posarà a la venda a Europa, i ho farà el proper 16 d'abril amb uns preus que li van ajudar, i molt, a continuar sent un top vendes.

Els preus del nou Dacia Spring a Alemanya

Tenint en compte que el govern alemany va decidir retirar els ajuts a la venda de cotxes elèctrics a finals del passat 2023, una cosa que ha provocat una caiguda important en la venda dels cotxes elèctrics al principal mercat europeu, ara ha estat gràcia la que ha decidit posar potes enlaire de nou el mercat amb els preus del nou Spring, entre altres coses perquè continuen sent preus que, sense ajuts, són molt baixos.

La versió d'accés, la que compta amb l'acabat més senzill, l'Essential, i el motor de 45 cavalls de potència, es quedarà a Alemanya en 16.900 €. Un esglaó per sobre se situa l'acabat Expression que, juntament amb motor de 45 CV té un preu de 17.900 euros i juntament amb motor de 65 CV té un preu de 18.900 euros. El Spring més dotat de tots, el que arriba amb el motor de 65 CV i l'acabat Extreme té un preu de 19.900 euros.

 

D'aquesta forma Dacia situa a totes i cada una de les versions del seu elèctric per sota dels 20.000 € en un mercat tan important com és l'alemany, pel que no seria estrany que aquests preus fossin fins i tot més baixos a Espanya, encara que es pot tenir en compte que Dacia jugarà al nostre país la carta de comptar amb els ajuts de l'Estat, una cosa amb què ella no pot comptar a Alemanya.