Són moltes les raons per les quals Dacia s'ha convertit en una de les marques més importants a Espanya i en Europa, encara que tampoc no fa falta ser precisament un expert en la indústria de l'automòbil per entendre que els baixos preus dels models del fabricant són els principals responsables del seu èxit de vendes.

I és que el gran encert del fabricant associat a Renault ha estat el d'anar a poc a poc millorant els seus models són igual de qualitat i de tecnologia però, sobretot, continuar deixant els un o diversos esglaons per sota dels seus rivals directes quant a preu.

No és casualitat llavors que models com el Spring sigui una referència entre els elèctrics barats, el Sandero sigui l'utilitari low-cost de referència a Europa, el Duster sigui el SUV barat que triomfa a les carreteres europees i el Jogger pugui presumir de ser el familiar de set places més barat amb més quota de mercat a Espanya i a Europa.

 

Però ull perquè en els plans del fabricant associat a Renault està apareixent una nova possibilitat que segurament provocaria que les vendes de Dacia van augmentar de forma notable, especialment als països a Europa en els quals els elegits tenen cada vegada més pes.

Dacia estudia llançar un urbà elèctric

En el fabricant han vist com el baix preu del Spring s'ha convertit en el millor argument de venda d'aquest petit SUV 100 × 100 elèctric, per això estan estudiant en llançament d'un altre model 100 × 100 elèctric que, de fet, se situaria per sota del sender quant a mida, és a dir, Dacia entraria de ple en el segment dels urbans elèctrics amb un nou model.

 

Això sí, malgrat que és un projecte que encara està en fase d'estudi i que no arribaria al mercat fins al 2027, sí que se sap ja que les intencions del fabricant passen perquè aquest nou model no sigui un SUV, sinó que sigui un model molt més proper a un utilitari convencional encara que, això sí, comptaria amb una versió Stepway amb un punt més crossover.

Evidentment aquest nou model comptaria amb el seu propi llenguatge de disseny i, malgrat que queden encara molts anys perquè es posi a la venda si és que s'acaba posant, podria presumir de ser un dels elèctrics més barats a Europa ja que tindria un preu d'entre 10.000 i 15.000 €, encara que això implicaria també que acabaria tenint una autonomia per sota dels 300 km.