Per molt que no siguin precisament pocs els que continuïn parlant d'ella amb un cert menyspreu, el cert és que Dacia s'ha convertit en una de les marques de referència al nostre país. De fet, el fabricant romanès pot presumir de tenir ni més ni menys que, almenys de moment en aquest 2022, el tercer cotxe més venut al nostre país.

Si bé és cert que la marca associada al grup Renault té un catàleg de models molt més curt que la resta i que això provoca que la seva xifra de vendes quant a marca sigui menor en comparació amb les vendes que estan aconseguint Toyota, Kia o Volkswagen, entre d'altres, també ho és que alguns dels seus models poden presumir de ser dels més venuts en els seus respectius segments.

 

Una marca que sempre ha basat el seu èxit comercial en els baixos preus dels seus models així com, en molts casos que en l'encert a l'hora d'escollir quines gammes mecàniques tenien cada un d'ells. En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que molts dels models reeixits de Dacia han basat bona part de les seves vendes en els seus motors dièsel. Tanmateix, com bé saben a Dacia així com en la resta de fabricants de pes al nostre mercat i en la resta de mercats europeus, aquest tipus de mecàniques està ja més que condemnada a la desaparició.

El Dacia Duster serà l'últim model que comptarà amb motors dièsel

Tenint en compte que l'electrificació s'ha convertit en el principal focus de preocupació de les grans marques tenint en compte que a partir de 2035 no es podran vendre a Europa cotxes amb motors de gasolina o dièsel, és precisament aquest segon combustible el que ha anat ja perdent a poc a poc pes al mercat des de fa uns anys.

Les vendes dels dièsel han anat caient sense parar d'algun temps ençà, i cada vegada són més els que opten per motors híbrids o micro híbrids per buscar també els baixos consums que prometia aquest carburant. No és casualitat llavors que les noves generacions del Sandero i del Logan hagin prescindit d'aquest tipus de combustible. En aquest sentit, l'únic model de Dacia que compta actualment amb motors dièsel en la seva gana és el Duster, concretament la versió que compta amb tracció a les quatre rodes.

 

Apunten des de la marca romanesa que, una vegada arribi a la tercera generació d'aquest model, és a dir, una vegada la marca aposti per una nova versió d'aquest SUV, la nova generació deixarà ja de comptar amb motors dièsel, posant a punt i final a una etapa en què aquest tipus de motors han estat més que reeixits als concessionaris del fabricant.