Com bé saben tots aquells que van a un concessionari de gràcia, un dels principals arguments de venda de la marca romanesa són els baixos preus dels seus cotxes. De fet, no són pocs els que asseguren que, si els models de Dacia tinguessin un preu bastant més similar a què tenen opcions de marques com Seat, Škoda o Renault, entre d'altres, no tindrien l'èxit que estan tenint.

Tanmateix, es pot destacar que un dels punts forts també de la marca associada al grup regal és que, més enllà de continuar apostant per preus que deixar als seus models per sota de la mitjana en tots i cada un dels ressentiments en què participen, Dacia continua apostant també pels motors de fora, és a dir, motors que poden funcionar tant amb gasolina com amb GLP, és a dir, amb gas liquat.

 

Més enllà que aquest combustible sigui més barat que la gasolina o el dièsel, un dels punts a favor de poder utilitzar aquesta tecnologia és que els models que comptin amb aquest tipus de mecàniques poden resumir al seu torn deduir la tiquets eco de la DGT, amb tots els avantatges que això implica tant a l'hora de poder entrar a les zones de baixes emissions com el que es refereix als impostos de matriculació de circulació.

Dacia i Renault dominen al mercat dels GLP a Espanya

És que sigui casualitat llavors que tant Dacia com Renault, dos fabricants que formen part del mateix grup que utilitzen en alguns casos la mateixa tecnologia, siguin els dos fabricants que dominen des de fa ja molt temps al mercat dels models que compten amb aquest tipus de mecàniques al nostre país.

 

Han estat ni més ni menys que tres Dacia els models que han acabat el mes d'abril passat sent els tres models amb motors vaig veure va ser el més matriculats a les carreteres espanyoles, sent el Sandero el primer amb 789, el Jogger el segon amb 278 i el Duster amb 154 vendes amb aquestes versions. En quarta i cinquena posició apareixen el Renault Clio amb 117 i el Renault Captur amb 78, dos models que comparteixen mecàniques amb els models de Dacia.

És cert que aquest segment segueix sent molt menor quan quota de mercat general al nostre país, amb una quota de mercat de menys del 2 %, hi ha destacar que el creixement de vendes d'aquest tipus de motors en el primer quadrimestre 2023 respecte al primer quadrimestre 2022 ha estat del 50 %.