Va ser fa ja molts anys quan Dacia va aterrar al nostre mercat de la mà d'una sèrie de models que, per preu, no tenien rival. En aquest sentit, si bé és cert que van ser molts els que al principi van criticar els models de la marca romanesa argumentant que eren opcions molt més bàsiques i de molta pitjor qualitat que opcions de marques com Seat, Fiat, Citroën i companyia, també és cert que amb el pas del temps la marca ha anat evolucionant i alguns dels seus models s'han convertit en autèntiques referències com poden ser el Sandero i el Duster.

Això sí, tenint en compte quins són els plans de futur de la marca associada al grup Renault, es pot tenir en compte que aquest esperit de marca low-cost anirà a poc a poc donant pas a un esperit de marca de cotxes senzills però no tan espartans com ho eren en el seu inici.

 

És més, des de la mateixa|pròpia marca ja han confirmat una notícia que molts s'esperaven, i això no és cap altra que fer oficial que el Dacia Logan, un petit sedan que va tenir cert èxit a Espanya, no tornarà al nostre país.

Els nous plans de Dacia per a Espanya

L'estratègia de la marca romanesa de cara a un futur no molt llunyà passaport en llançament al mercat de tres models que apunten a ser claus i que poden marcar un abans i un després quant a les xifres de vendes del fabricant. El primer que es posarà a la venda serà el Bigster, el SUV que se situarà per sobre del Duster i que apunta a convertir-se en tota una referència en un dels segments clau al nostre país.

 

Tanmateix, dos dels models més esperats són els que arribaran el 2026, que no són altres que un compacte, el primer model d'aquesta categoria que posarà a la venda la marca romanesa i que servirà com a substitut del Renault Megane ja desaparegut amb motors de combustió, i una berlina que es convertirà en el model més gran i més ben dotat en tots els sentits que haurà fabricat en la seva història Dacia.

Evidentment seran models que continuen situant-se un esglaó per sota quant a preu respecte als seus rivals generalistes, però es pot tenir en compte que els preus tan baixos amb què Dacia va arribar al mercat fa ja uns anys seran cosa del passat.