Quan Renault va recuperar aquella antiga marca romanesa fundada el 1966 anomenada Dàcia per fabricar el Dàcia Logan, pocs pensaven que arribaria fins on ha arribat. Avui, Dàcia s'ha convertit en sinònim de qualitat a preus acceptables i això, en un context d'inflació desbocada com l'actual, és molt dir. Des que el Logan es va llançar el 2004 (Renault va comprar Dàcia el 1999) són molts els models que s'han presentat amb el segell de Dàcia i gairebé ningú no recorda que la marca va néixer simplement per acoblar a Romania i amb una altra marca el clàssic R-12. L'última novetat dels romanesos es diu Jogger, és un cotxe difícil de definir i té, això sí, un preu imbatible.

Dàcia Jogger
Dàcia Jogger

Menys de 18.000 euros

El Dacia Jogger va néixer per substituir al Dàcia Lodgy, el reeixit monovolum de la marca romanesa i és, bàsicament, un Dàcia Sandero Stepway en versió familiar. Ofereix espai a doll als seus 4.55 metres de llarg i té un maleter de 595 litres. Munta fins a tres files de seients, el que suma set places i, encara que la marca ho defineix com un monovolum mitjà, barreja elements de SUV.

És, en definitiva, un crossover de manual que combina el millor de diferents models de Dàcia per presentar un concepte nou i revolucionari carregat de personalitat, solvència i capacitat de resposta. Segurament no és el cotxe més bonic del món, però sí que és un dels més eficaços i, també, destaca pel seu ajustat preu: 17.440 euros per a la versió d'accés. La versió protagonista de l'oferta és la que inclou només cinc places i ofereix el nivell bàsic d'equipament, que compta amb fars Eco LED, limitador de velocitat, sistema de so, ràdio DAB, USB, bluetooth, ordinador de viatge, alçavidres elèctrics, avís precol·lisió, frenada automàtica en ciutat

Motors bifuel i de gasolina

A Dàcia, de moment, no hi ha cotxes electrificats; així que, qui opti per un Dàcia jogger, ha d'escollir entre motors de 110 CV de gasolina que consumeixen 5 litres cada 100 km o propulsors Bifuel preparats per funcionar amb GLP que consumeixen 7 litres cada 100 km. Decíamos que, de moment, no hi ha versions electrificades, però la marca treballa ja per llançar una versió híbrida.