En els últims anys, Dacia ha passat de ser una marca secundària a convertir-se en un dels noms que més soroll fa al mercat europeu. La seva estratègia, basada a oferir cotxes senzills, pràctics i assequibles, li ha permès créixer fins i tot quan la competència s'ha endurit amb l'arribada de fabricants xinesos i l'empenta dels gegants tradicionals. Però el que ara prepara va molt més enllà d'un model atractiu: és un pas tècnic que pot canviar el seu paper en la indústria.
El projecte arriba de la mà d'HORSE, l'aliança d'empreses entre Renault i Geely dedicada al desenvolupament de motors. Aquesta companyia ha posat en mans de Dacia la producció d'un dels seus blocs més sofisticats. Es tracta d'un propulsor tricilíndric amb una característica única: pot funcionar amb gasolina, amb GLP i amb electricitat. No parlem d'un híbrid convencional, sinó d'un motor amb una versatilitat energètica que el converteix en una autèntica raresa al mercat.
Dacia fabricarà motors capaços de moure's amb tres combustibles
La planta de Mioveni, a Romania, serà l'encarregada de produir aquest motor en massa. La capacitat estimada és de 450.000 unitats a l'any. La majoria es quedaran a la mateixa fàbrica per equipar models de la marca, però també s'exportaran a centres com el del Marroc, on es fabrica el Jogger. Fins i tot alguns aniran a parar a vehicles de Renault. Dacia, que sempre havia estat vista com el braç econòmic del grup, passa així a convertir-se en un referent tecnològic dins de l'aliança.

Els motors GLP també faran un salt
El cor del projecte és el bloc HR12, un motor de 1.2 litres turbo i tres cilindres. Comparteix base amb el que porta el Renault Rafale híbrid endollable, encara que amb una diferència fonamental: en aquesta versió no es combina amb un motor elèctric de tracció, sinó que aposta per un sistema propi capaç de treballar amb tres combustibles. Aquesta solució el converteix en un propulsor pioner, dissenyat per adaptar-se a diferents escenaris energètics.
El gran salt arriba amb l'ús de GLP. Fins ara, la tecnologia més estesa era la injecció indirecta, menys eficient i amb pèrdues de rendiment. Dacia trenca esquemes en estrenar el primer motor GLP amb injecció directa, una innovació que millora la resposta i optimitza el consum. Aquest detall converteix el HR12 en un cas únic dins de la indústria, i el posiciona com una de les apostes més interessants de cara a la transició energètica.