El principal motiu que ha fet de Dacia una de les marques més venudes al nostre país així com en la resta de mercats importants d'Europa ha estat essencialment els seus baixos preus.

La idea de la marca romanesa des que va decidir el salt als grans mercats del vell continent no va ser cap altra que aquesta, convertir-se en la referència entre els low-cost. Veient les xifres de vendes de models com el Duster o el Sandero, és evident que el fabricant associat a Renault ha encertat en aquest sentit, i que ha complert el seu propòsit de forma més que evident també.

El problema en el seu cas és que, tal com es temien i s'esperaven en el fabricant, cada vegada són més les marques que estan apostant per seguir també aquesta estratègia, que no és cap altra que era de posar models al mercat amb preus més baixos que la immensa majoria que les generalistes. Un bon exemple d'això és MG, la històrica marca anglesa que ara està en mans del gegant asiàtic Saic Motors i que té per objectiu convertir-se a la Dacia dels elèctrics és a dir, que la marca low cost de referència entre aquells que busquen un model 100 × 100 elèctric.

 

MG ja ho té tot preparat per al llançament d'un elèctric que serà clau a Europa

Si bé és cert que el fabricant ha optat per llançar també models amb motors de combustió, expliquen des de la marca que no és cap altra cosa que és una manera de donar-se a conèixer a molts dels mercats europeus, però que la intenció final és convertir-se en una marca de referència entre els que busquen una elèctric a un preu molt competitiu.

 

És per això que el fabricant està apunto de posar a la venda el MG4, un compacte 100 × 100 elèctric amb una carrosseria tipus crossover que, com no podia ser de cap altra manera tenint en compte les intencions de la marca, tindrà preus o millor argument de venda.

De moment ja s'han obert els llibres de reserva, amb un preu de partida de 30.000 € per a la versió més bàsica de totes. Això sí, com passa amb altres models com el MG ZS, aquest MG4 arriba més que ben dotat de sèrie en tots els sentits, començant pel seu motor de 170 cavalls i 350 quilòmetres d'autonomia i acabant amb un equipament de sèrie més que notable.

 

No seria estrany que, com ha passat amb el SUV compacte, aquest compacte amb una excel·lent relació qualitat/preu es converteixi en un dels models més venuts de la marca així com una de les principals opcions entre els quals volen un elèctric sense pagar cert sobre costos.