Fa tot just una setmanes que Dacia va obrir el llibre de comandes i la configuració del seu nou Duster, el seu SUV estavella que s'ha convertit en un dels models més venuts a Europa en els últims temps.

Una nova generació d'un model que apunta a continuar sent un dels Top vendes a les carreteres europees, entre altres coses perquè, més enllà que hagi fet un pas molt important endavant a nivell de disseny i tecnologia, a la marca romanesa continuen apostant per una empleada més de mecàniques que busca intentar conquerir el major nombre de conductors possibles independentment dels seus gustos a nivell mecànic.

 

De fet, si bé és cert que avui dia ja es pot configurar a aquest Duster amb fins a tres opcions mecàniques diferents més enllà del tipus de tracció i de transmissió, a la marca romanesa estan preparant novetats en aquest sentit que haurien d'arribar al llarg d'aquest 2024 així com al llarg també del pròxim 2025.

Les novetats mecàniques del nou Dacia Duster

Actualment el Duster es pot configurar amb un motor 1.0 ECO-G alimentat per GLP, una mecànica 1.2 TCe de gasolina micro híbrida de 130 CV i un 1.6 Hybrid de 140 CV híbrid auto recarregable.

Però aquests motors rebran alguns canvis i modificacions de la mà de noves versions. En el cas del TCe, a finals del 2024 hauria d'arribar una versió de 140 CV, també amb tracció davantera i 4x4 opcional i amb tecnologia MHEV i, el 2025, una versió d'accés de 115 CV i amb la nova caixa de canvis EDC de doble embragatge, en aquest cas sense cap tipus d'electrificació.

 

En el cas de les versions GLP, la marca ja treballa en un nou 1.2 ECO-G de 120 CV amb canvi automàtic EDC i una variant més de 150 CV amb diferencial posterior elèctric e-4WD. Noves mecàniques que haurien d'arribar el 2025.

Finalment, en el cas de la mecànica híbrida, si bé és cert que l'actual li està donant molt bons resultats, la marca ja. Encara que la seva intenció és que s'amplia la gamma amb una mecànica de 170 cavalls de potència que permeti ser més potent i alhora més eficient.