Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que l'estratègia seguida per Dacia en els últims anys no ha estat cap altra que la de posar al mercat en models que se situen diversos esglaons per sota quant a preu respecte als seus rivals directes, a la marca associada al grup Renault van decidir continuar amb aquesta mateixa estratègia amb el seu primer model 100 × 100 elèctric, el Dacia Spring.

Un model que acaba de rebre una actualització de meitat de cicle que es va presentar oficialment al recent Saló de Ginebra i que pot presumir d'haver estat un dels grans encerts de la marca romanesa, entre altres coses perquè és un dels models elèctrics més venuts a Europa.

 

Si bé és cert que és un model que es queda molt lluny de les xifres de vendes que està aconseguint els elèctrics més venuts a Europa, els Tesla Model Y i Model 3, també ho és que aquest Spring s'ha convertit en una eina interessant per part de la marca romanesa per conquerir a tots aquells que necessiten un cotxe urbà molt senzill i amb el qual fer el salt a la mobilitat elèctrica.

El Dacia Spring rebaixa el seu preu en un mercat clau

Problema que té aquest model, i que tenen de fet la resta de models 100 × 100 d'elèctrics, és que en mercats com el de França i el d'Alemanya algunes decisions polítiques estan repercutint en una caiguda en les seves vendes.

A França s'ha reestructurat tot el sistema d'ajuts a la venda de cotxes elèctrics per potenciar les vendes dels cotxes elèctrics que es fabriquen a Europa, per la qual cosa en Dacia, tenint en compte que el Spring no es fabrica precisament en carreteres europees, han decidit frenar les seves vendes.

 

Pel que respecta a Alemanya, el fet que el govern hagi retirat tots els ajuts a la venda dels cotxes elèctrics ha provocat que sigui la pròpia marca la que ara, a través d'una promoció, rebaixi fins a 10.000 € el preu de la versió d'accés d'aquest Spring, que costa ara al mercat alemany uns 13.000 €. La intenció no és cap altra que era de, evidentment, continuar fent d'aquest model u dels més venuts.

Aquest mateix Spring en la seva versió més senzilla té un preu a Espanya que frega els 20.000 €, però comptant amb els ajuts del govern el seu preu s'acaba acostant també als 13.000 €, per la qual cosa continua sent una de les opcions més atractives quant a preu en el segment dels elèctrics urbans. Veurem si aquestes propostes, sobretot la del mercat alemany, ajuda a què aquest Spring continuï sent un dels elèctrics més venuts a Europa.