Dacia continua sumant vendes a Europa mes rere mes i any rere any. La seva aposta pels models low cost ja ha donat els seus fruits, i és evident que cada vegada són més al vell continent els que aposten per ells.
Una marca que, això sí, sap molt bé que l'electrificació és una de les seves assignatures pendents. En aquest sentit, el seu Spring, el seu primer model cent per cent elèctric, està tenint molt bons resultats quant a vendes.
L'any passat va acabar com el catorzè model elèctric més venut a Europa, mentre que a Espanya ho va fer en una molt destacada quarta posició. Un Spring que, això sí, Dacia ha ideat i fabricat per ser un model destinat a un ús cent per cent per ciutat tenint en compte, entre altres coses, la seva potència (tot just 45 cavalls) i la seva autonomia (poc més de 230 quilòmetres).
Ben aviat arribarà també la variant Cargo d'aquest Spring, una variant destinada a les empreses i als que busquen un model comercial per fer ús a les ciutats. Tanmateix, a Dacia saben que, a llarga, hauran d'anar més enllà del Spring per ser també determinants al futur mercat, un mercat que estarà basat cent per cent en els elèctrics.
Dacia ja treballa en un nou elèctric
En aquest sentit, el fet de forma parteix de Renault beneficiarà molt a Dacia. I és que recentment l'Aliança formada per Renault, Nissan i Mitsubishi va presentar una nova plataforma en la qual han treballat conjuntament, la denominada CMF-BEV, destinada a la fabricació de models cent per cent elèctrics.
D'ella naixeran pròximament models com el futur Nissan Micra o el tan esperat Renault 5 E-Tech. I una plataforma de la que naixerà també el futur elèctric de Dacia, un model que se situarà un esglaó per sobre del Spring i que, per tant, compartirà mida i segment amb el seu reeixits Sandero.
Gràcies a aquesta plataforma, aquest futur elèctric de Dacia, que podria arribar al mercat el 2026, podrà tenir una autonomia d'uns 400 quilòmetres, una xifra ja molt més rodona i competitiva que l'actual del seu Spring.
De moment a Dacia prefereixen seguir centrats en potenciar encara més als seus reeixits Spring, Sandero i Duster, però és evident que els romanesos ja tenen al cap un nou model cent per cent elèctric.