Tan sols fa falta veure algunes imatges del nou Dacia Duster per adonar-se de l'evident salt davant que ha donat la marca low-cost amb aquest nou model, sobretot referent a disseny.

I és que, si bé és cert que aquest model pot continuar presumint de ser un dels models més barats de la seva categoria, en el fabricant associat a Renault han decidit deixar enrere una època en què els seus models eren extremadament senzills en tots els sentits, apostant per una nova imatge que l'apropa molt més els models generalistes.

 

Un nou llenguatge de disseny que evidentment serà també el protagonista d'alguns dels pròxims models que posarà a la venda la marca romanesa, entre ells el germà gran del Duster, el Bigster, i un model que apunta a convertir-se també en tota una referència a Europa.

Dacia va contra les generalistes amb un turisme interessant

De moment no es coneix el nom oficial que tindrà aquest nou model, però internament es coneix com C-Neo, un turisme que està cridat a robar-li vendes a models tan consolidats a les carreteres europees com és el cas del Volkswagen Golf i del Skoda Octavia però que, això sí, comptarà amb un disseny clarament diferenciat.

Evidentment des de la marca romanesa s'estan guardant molt bé les seves cartes referent al disseny d'aquest futur model, però ja es coneixen algunes de les seves característiques, per la qual cosa, com sol ser habitual en aquests casos, ja comencen a circular per la xarxes socials algunes relacions del que podria ser el futur model de Dacia.

 

Una d'elles és la d'Avarvarii, un dissenyador que sol encertar molt amb els seus pronòstics i que no fa cap altra cosa que imaginar un Dacia molt interessant a nivell visual amb una carrosseria tipus berlina compacta però amb un punt crossover amb més alçada respecte al terra.

Evidentment el millor argument de venda que tindrà aquest model, del qual tampoc no es coneix gaire ni a nivell mecànic ni a nivell tecnològic, serà el seu preu, un dels grans punts a favor que tenen tots i cadascun dels models de la marca romanesa i que han provocat quines opcions barates com el Sandero o el Duster s'hagin convertit en autèntics top vendes a Europa.