Tan sols fa falta veure la nova generació del Dacia Sandero perquè la marca romanesa ha fet un important pas endavant respecte als seus models de fa ja uns anys. Si bé és cert que la marca del grup Renault continua apostant per materials molt bàsics i models amb preus low-cost, és important tenir en compte que models com el Sandero o el nou Jogger han pujat diversos esglaons i el que es refereix a qualitat en tots els sentits.

Una millora que ha arribat també de la mà evidentment d'un augment de la seva popularitat especialment les carreteres europees, un mercat en el qual el mateix Dacia Sandero va acabar el passat 2022 com el segon model més matriculat.

Això sí, com bé saben els que són sempre molt atents a les notícies de Dacia, serà el Bigster, un model que arribarà en tot just dos anys, el que realment evidencia aquest avenç de la marca romanesa en tots els sentits.

 

I és que la que ja has considerat com el germà gran del Duster serà segurament la millor manera Dacia en tots els sentits, encara que tenint en compte les seves característiques i les seves dimensions, serà molt difícil que aconsegueixi igualar les xifres de vendes dels seus germans petits.

Dacia fabricarà el Jogger al Marroc

En aquest sentit, més enllà d'estar preparant tota la part comercial és el que es refereix al llançament d'aquest nou model, en Dacia també estan dissenyant la seva estratègia per fabricar-lo. No és que sigui precisament cap secret que la fabricació és un dels processos més importants en un model, entre altres coses perquè va acabar afectant directament en molts sentits.

Així, tret que la marca associat al grup Renault canvia els seus plans, la idea que tenen Dacia és que el nou Bigster es comença a fabricar en la plata que té el Grup Renault a Romania, concretament a Mioveni, unes instal·lacions en les quals actualment es fabriquen els Duster, Sandero Stepway, Logan i Jogger.

 

En aquest sentit, sembla ser que el sacrificat, el model que sortirà de la línia producció d'aquesta fàbrica per crear l'espai necessari per al nou model serà precisament el Jogger, un model que passarà a produir-se la segona meitat de 2024 a les instal·lacions que tenen en el grup Renault a Tànger, al Marroc. Falta saber fins a quin punt aquest canvi podrà afectar o no al crossover de set places, però és evident que no és un canvi menor.