El mercat automobilístic espanyol va tancar agost de 2025 amb un resultat molt positiu. Segons dades d'Anfac, es van matricular 61.315 vehicles nous, la qual cosa suposa un creixement del 14,6% en comparació amb el mateix mes de l'any anterior. Una xifra que confirma la recuperació del sector i que mostra la força d'alguns models molt concrets que dominen les llistes.

En l'acumulat de l'any, el mercat espanyol també avança amb força. Entre gener i agost de 2025 s'han matriculat 769.452 cotxes nous, un 18% més que en el mateix període de l'any passat. El lideratge de models com el Dacia Sandero, juntament amb la irrupció d'alternatives com el MG ZS o el Tesla Model 3, confirma que la competència és cada vegada més variada. L'únic clar és que el mercat espanyol continua sorprenent mes a mes.

Dacia Sandero
Dacia Sandero

El Dacia Sandero continua manant al mercat espanyol

En aquest context positiu, el Dacia Sandero, amb 2.137 unitats venudes, es va convertir en el cotxe més venut a Espanya a l'agost. El compacte de la marca romanesa manté la seva fórmula d'èxit: preu competitiu, disseny senzill i molta funcionalitat. Mes rere mes, el Sandero confirma que continua sent el favorit dels conductors espanyols. Tot apunta que tornarà a ser el cotxe més venut de l'any. I ja seran tres de seguits.

El sorprenent arriba al mirar la segona i la tercera posició. En el segon posat apareix el Toyota Corolla, amb 1.740 matriculacions. Un cotxe que, malgrat no ser un SUV, ha aconseguit escalar amb força en les llistes gràcies a la seva proposta híbrida, eficiència i fiabilitat. Al tercer lloc, el Renault Clio, amb 1.236 unitats, que també demostra la vigència dels utilitaris tradicionals en un mercat cada vegada més inclinat cap als tot camins.

Renault Clio
Renault Clio

Ni un sol SUV al top 3

El detall més cridaner és que cap SUV no va aconseguir entrar al podi. Malgrat la seva popularitat, els tres models més venuts d'agost van ser turismes convencionals. Això suposa una raresa en un mercat en el qual els SUV dominen bona part de les matriculacions. L'explicació sembla estar en l'equilibri entre preu, eficiència i practicitat que ofereixen aquests compactes davant els costos i mides dels tot camins.

No obstant això, els SUV no es van quedar lluny. El Hyundai Tucson, amb 1.208 unitats, va ser el quart cotxe més venut del mes. Més enrere, el MG ZS, amb 1.164 unitats, va consolidar a la firma xinesa com una alternativa forta dins del mercat.

El Volkswagen T-Roc es va quedar en la vuitena posició, amb 1.140 unitats, mentre que Toyota va aconseguir ficar|posar dos SUV en la llista: el Yaris Cross, novè amb 1.104 vendes, i el C-HR, dècim amb 1.094 unitats.

  1. Dacia Sandero: 2.137 unitats venudes.
  2. Toyota Corolla: 1.740 unitats venudes.
  3. Renault Clio: 1.236 unitats venudes.
  4. Hyundai Tucson: 1.208 unitats venudes.
  5. SEAT Ibiza: 1.186 unitats venudes.
  6. MG ZS: 1.164 unitats venudes.
  7. Tesla Model 3: 1.146 unitats venudes.
  8. Volkswagen T-Roc: 1.140 unitats venudes.
  9. Toyota Yaris Cross: 1.104 unitats venudes.
  10. Toyota C-HR: 1.094 unitats venudes.