No van ser precisament pocs els que es van il·lusionar quan el grup Volkswagen va anunciar que anava a ser de Cupra una marca pròpia. Especialment aquells amants dels models esportius i d'altes prestacions, que havien estat precisament els models que havien tingut l'honor de lluir el cognom Cupra derivats de models de Seat.

Tanmateix, no és que sigui precisament cap secret que la decepció va ser enorme quan aquest tipus de conductors van veure que la marca tan sols apostava per un perfil d'esportivitat en els seus models el que es refereix l'apartat estètic i que, almenys en les gammes més senzilles dels models com el León, el Formentor o l'Ateca, la part mecànica no era precisament el millor argument de venda.

 

En aquest sentit el model que més crítiques ha rebut ha estat el Formentor, un model que en la seva versió més senzilla compta amb un motor de gasolina 150 cavalls que, si bé és cert que tampoc no és que sigui un motor extremadament senzill, és lluny de les potències i les prestacions que tenien els models de Cupra quan era la divisió esportiva de la marca espanyola.

La versió VZ5 del Formentor, un Cupra pur

És per això que, conscients que no volien perdre aquesta quota de mercat, encobreixi van optar també a la tarda versions esportives del seu Formentor, en concret una que sens dubte sí que pot presumir d'encarnar aquest esperit de cotxes esportius i d'altes prestacions que tenien els Cupra originals.

I és que es pot tenir en compte que la versió VZ5 del Formentor pot presumir de tenir un motor gasolina 2.5 TSI amb el meu més ni menys que cinc cilindres i fins a 390 cavalls de potència, una mecànica associada amb la transmissió DSG de set velocitats i que arriba de sèrie amb tracció a les quatre rodes, és a dir, un motor que sí que compleix les expectatives dels conductors més exigents amb aquest tipus de models.

 

Això sí, tal com podem veure en quecochemecompro.com, aquesta versió no és que sigui precisament barata, entre altres coses perquè s'apropa perillosament als 70.000 €, és a dir, pràcticament el doble del que costa la versió més senzilla del Formentor. A Cupra saben que aquesta versió no serà precisament la més venuda, però almenys és un model que els ajuda a contrarestar alguns comentaris negatius derivats del seu model estrella.