Tesla és, i amb diferència, la marca de referència quant a models elèctrics a Europa. Malgrat que els seus models no és que siguin precisament barats, el fabricant americà continua obrint-se pas al vell continent així com en la resta de mercats importants.

De fet, ha estat la pròpia marca la que ha deixat clar en un informe respecte als seus èxits del passat 2021 que l'any passat va obtenir uns beneficis de més de 4 milions d'euros. Això sí, si bé és cert que tot apunta que Tesla continua sent una de les marques amb més pes en un segment que a més creix, i molt, a Europa, saben els d'Elon Musk que cada vegada tenen més rivals d'altura|.

Tesla Model 3Entre altres coses perquè totes i cada una de les marques de pes a Europa, des de les més low cost com Dacia fins a les més prèmium com Porsche o Mercedes, estan apostant pels elèctrics.

Ull, també Cupra, la marca esportiva de Seat. Una marca que, si bé és cert que té (i tindrà) en el seu Formentor el seu model més venut al nostre país, un model que cobreixi gairebé la totalitat de les seves vendes, també ho és que ha apostat per l'electrificació amb un model que apunta a ser també un dels més reeixits del seu catàleg. Un model que, assegurança, li robarà unes quantes vendes no només a Volkswagen, Skoda i companyia, sinó també a Tesla.

El Cupra Born, el primer cent per cent elèctric de la marca prèmium de Seat que apunta a èxit a Espanya i a Europa

No és cap altre que el Born, el primer model cent per cent elèctric dissenyat i fabricat per Cupra que, com bé saben els que en volen un, està cridat a tenir un paper rellevant en els propers anys.

Entre altres coses perquè, més enllà de tenir un disseny que no deixa indiferent a ningú i que evidencia el caràcter esportiu de la marca, és també un model amb un preu molt atractiu. I és que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu de la versió d'accés d'aquest Cupra Born és, comptant amb tots els descomptes ja inclosos, de 30.500 euros. Un preu molt top.

Un Born que en la seva versió d'accés compta amb un motor elèctric de 204 cavalls que, unit a una bateria de 50 kWh, compte així amb una autonomia d'uns 340 quilòmetres. El millor de tot és que Cupra ha dotat aquest Born d'una dotació en matèria de tecnologia més que d'interessant.

I és que de sèrie compte amb, entre altres coses, fars LED, sensors d'aparcament davanters i posteriors, ancoratges ISOFIX, control de creuer amb limitador, alerta de carril involuntari i detector de vianants, ciclistes i fatiga. Un Cupra Born que, sens dubte, per aquest preu, és molt probable que li acabi robant moltes vendes als Tesla, que no és que siguin precisament models econòmics.