Si bé és cert que Cupra vol posicionar-se i es posiciona un esglaó per sobre d'altres marques generalistes dins del grup Volkswagen, també ho és que el seu model estrella, el Formentor, no deixa de ser un model que competeix contra els grans noms del seu segment al nostre país.
En aquest sentit, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que la intenció del fabricant és anar ampliant cada vegada més la seva quota de mercat, saben molt bé a Cupra que el millor que puc fer és no passar únicament i exclusivament al seu èxit en un model. Això sí, almenys de moment a Espanya, això és exactament el que està succeint.
Per molt que dins del catàleg de Cupra hi hagi altres opcions més enllà del Formentor, entre elles el Born, un model 100 × 100 elèctric molt interessant, i els dos models derivats de Seat, el Lleó i l'Ateca, el Formentor és el model que protagonitza la immensa majoria de les vendes de la marca. Bona mostra d'això és que, de les poc més de 13.000 matriculacions que ha aconseguit aquesta marca el nostre país, més d'11.000 corresponen a aquest model, en les seves diferents versions.
El Cupra Formentor s'està estabilitzant a Espanya
Un model que ha acabat en aquest passat 2022 en la 20a posició quant al rànquing de vendes generades al nostre país. És evident que és una posició molt destacada, i més tenint en compte que és un model relativament jove. Tanmateix, el que preocupa el fabricant és que, si bé és cert que això té un costat positiu, el Formentor s'està estancant, s'està estabilitzant en un nínxol de mercat en el qual ni guanya ni perd terreny.
Evidentment tenir un dels 20 models més venuts al nostre país és una sensacional notícia per a la marca esportiva del grup Volkswagen, embargament, tenint en compte que els últims mesos ha anat perdent a poc a poc posicions en els rànquing mensuals, és evident que a Cupra també comencen a estar una mica preocupats.
Moment fabricant no està optant per grans descomptes, entre altres coses perquè el preu de partida d'aquest Formentor és ja molt atractiu: poc més de 33.000 euros en la seva versió amb un motor 1.5 TSI de 150 cavalls amb transmissió manual, una mecànica ja molt decent.
Veurem com evolucionen les vendes d'aquest model al nostre país en aquest 2023, però no seria estrany que, si la tendència continua sent a la baixa, el fabricant optés per aplicar interessants descomptes.