Amb tot just uns anys al mercat, Cupra no està demostrant que el pas de la qual va donar el grup Volkswagen de que fer havia estat la divisió esportiva de Seat una marca pròpia ha estat una de les millors decisions de la seva història.

Els resultats de vendes de l'any passat han estat molt clars en aquest sentit, evidenciant que, a diferència del que va passar en els primers anys de vida comercial de la marca esportiva, ara Cupra representa ni més ni menys que el 40 % de les vendes totals de Seat i Cupra juntes.

 

Es pot tenir en compte a més que, com bé saps els que sempre han estat molt atents a les novetats d'aquestes dues marques, des del grup Volkswagen han deixat molt clar des de fa ja un temps que compra ha de ser la marca que lideri la transició elèctrica, mentre que sigui continua sent la marca que aposta pels motors de combustió fins que aquests deixin de tenir ja presència al mercat.

La idea del fabricant, com va apuntar recentment Wayen Griffiths, CEO de Seat i Cupra, és que sigui la marca esportiva la que ja en aquest 2023 assoleix el 50 % de les vendes de les dues marques, i que en un futur vaig acabar convertint-se en el fabricant de referència.

Cupra pensa al mercat americà

En aquest sentit, el màxim responsable no va poder ser més car: "Els nous cotxes elèctrics en els quals estem enfocats en aquest moment són per a Cupra (...) No podem electrificar ambdues marques alhora. SEAT és de combustió. Cupra és elèctrica".

I seran precisament els models elèctrics els que, sempre que els plans es compleixin, ajuden a comprar a fer el salt definitiu a altres mercats, entre ells el mercat nord-americà, un projecte que tens al cap a la marca esportiva del grup Volkswagen de cara als propers anys.

 

Són molt conscients de què, i més tenint en compte algunes nefastes experiències de marques europees que han fet el salt al mercat americà, el catàleg actual que tenen a Cupra no és que estigui ple precisament de models que vagin a triomfar al mercat nord-americà, que sempre ha tingut a les seves majors dimensions les seves millors armes.

Així, la idea és que en un futur no molt llunyà la marca vagi llançant models elèctrics de més dimensions perquè aquests puguin fer el salt a un mercat tan potent com és el dels Estats Units, el pròxim gran objectiu d'un fabricant que no està fent cap altra cosa que créixer i, de passada, posar cada vegada més Seat contra les cordes.