Quan en el grup Volkswagen van decidir fer de Cupra, la que havia estat històricament la divisió esportiva de Seat, una marca pròpia, ho van fer amb una idea molt bàsica en ment: fer d'aquesta nova marca un fabricant destinat a aquells conductors que buscaven una dosi extra d'esportivitat especialment en l'apartat estètic sense que això amb porta a un extra de preu respecte a altres models generalistes.

Tan sols cal veure l'excel·lent treball realitzat aquest sentit amb models com és el Formentor, el primer model dissenyat íntegrament per la marca, així com amb les versions Cupra del León i de l'Ateca com models que en aquest cas sí que deriven de la marca espanyola.

 

Es pot tenir en compte, això sí, que com bé saben els que van als concessionaris de la marca, a Cupra ja no poden presumir de ser un sinònim d'esportivitat pura quant a prestacions dels seus motors, sinó més aviat de ser una marca en el cas de posteritat ha passat a centrar-se més en la part estètica i no tant en la dels motors.

El Cupra León més senzill de tots té un motor molt 'bàsic'

I això és una cosa que li ha quedat encara més evident amb la introducció d'una nova versió del Cupra León, en aquest cas la versió més senzilla de totes que al seu torn es converteix en l'opció més barata de totes dins de la gamma de Cupra al nostre país.

Es tracta de Lleó que arriba amb el motor 1.5 eTSI de 150 cavalls del grup Volkswagen, una mecànica en aquest cas associat a un canvi DSG de set velocitats de doble embragatge i un sistema de micro hibridació lleugera que, com bé saps els que estan interessats en un d'ells, li permet poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

És més que evident que en contacte amb les motos de 150 cavalls de potència és un cotxe ja amb certes prestacions, però es pot tenir en compte que aquest motor està també present al catàleg de models com el Volkswagen Golf o l'Skoda Octavia, que, especialment en l'últim cas, no és que sigui precisament sinònim d'esportivitat.

 

Són molts els conductors que van als concessionaris de Cupra no buscant precisament les versions millor dotades de León, que n'hi ha, sinó a la recerca d'un compacte esportiu per fora però amb un motor eficient i amb bones prestacions però que tampoc sigui precisament el protagonista més important com a argument de compres.

Per això, amb aquest motor i amb un equipament de sèrie més que notable, que el preu de partida d'aquest model es quedi per sota dels 30.000 € comptant amb tots els descomptes fa oblidar a molts aquesta 'poca' esportivitat del model.