Els plans de Cupra, una de les marques esportives del grup Volkswagen, passen evidentment per continuar creixent en compte quota de mercat a Europa. És per això que, si bé és cert que en un inici de la seva etapa comercial ha comptat i continua comptant amb models derivats directament de Seat, a Cupra ja estan treballant en llançament de nous models sota el seu segell.

Models que no faran una altra cosa que completar l'oferta actual, en la qual estan a la venda dos models propis de Cupra, el Formentor i el Born, i dos models derivats directament desitjats, el León i l'Ateca. Aquest últim, el Cupra Ateca, és el que abans desapareixerà del catàleg de la marca esportiva.

 

Ho farà el 2024, any en què es llançarà al mercat nou Terramar, un model amb una imatge molt més sofisticada i esportiva que l'actual Ateca i, sobretot, amb una càrrega de tecnologia més gran en tots els sentits. Això sí, fins aleshores, evidentment el fabricant no vull fer una altra cosa que augmentar les vendes de tots i cada un dels seus models, entre ells el Cupra Ateca.

L'edició més luxosa del Cupra Ateca

I una de les millors maneres històricament perquè un model augmenti les seves vendes de forma temporals llançant una edició especial. En aquest cas Cupra ja ho ha fet amb el Formentor, amb l'edició especial anomenada Tribe Edition en la qual s'emfatitza el caràcter prèmium del SUV.

Quant a les opcions del color de la carrosseria, aquesta Tribe Edition es podrà configurar amb dues opcions: "Negre Màgic" i "Camuflatge Fosc", aquest últim amb un to verd que el senti de meravella. D'altra banda, arribaran també unes llantes específiques de 20 polzades així com detalls al seu interior per fer d'aquest Ateca una opció més elegant, sofisticada i, tenint en compte el caràcter de la marca, també més esportiva.

 

A Cupra apunten que aquesta Tribe Edition, aquesta edició especial, es podrà configurar tan sols amb el motor gasolina turbo de quatre cilindres i 2.0 litres TSI, en aquest cas una potència màxima de 300 CV que arriba associat a canvi automàtic DSG de doble embragatge i 7 velocitats i a una tracció a les quatre rodes 4Drive.

Veurem fins i tot quin punt en llançament d'aquesta edició especial ajuda a augmentar les vendes d'un model que, si bé és cert que durant un temps ha ajudat a augmentar la quota de mercat de Cupra, està ja més que sentenciat.