Queden ja molt lluny els dies en què Kia es presentava a Espanya com una marca senzilla i que no tenia cap altra intenció que la de, a poc a poc, anar guanyant-se la seva quota de mercat a les nostres carreteres a base de robar alguna venda a les marques generalistes.

De fet, com bé saben els qui tenen la marca coreana com un dels seus referents, que ja poden presumir de ser ni més ni menys que la segona marca actualment quant a quota de mercat a Espanya, i una de les referències juntament amb Toyota a l'hora d'anar a buscar models amb una excel·lent relació qualitat-preu.

 

En aquest sentit, si alguna cosa no ha canviat en quilla és que, si bé és cert que els seus models s'han encarit, com la resta dels seus rivals directes, els Kia segueixen sent un esglaó per sobre quant a equipament i tecnologia de sèrie respectea  alguns dels seus rivals directes.

El problema en el cas de la marca coreana és que, tal com està el mercat, els seus models, especialment les millors versions d'alguns d'ells, han deixat de ser precisament una ganga.

El Kia Niro, una opció interessant com a alternativa a l'Sportage híbrid

Això és el que passa amb la versió híbrida del Kia Sportage, el seu model més venut, que, tal com podem veure en quecochemecompro.com, té un preu de partida de ni més ni menys que 38.000 €, una quantitat impensable per a la marca fa tot just uns anys.

Jo que sigui un model que ella de vegades la seva versió d'accés arribi molt ben dotat de sèrie en tots els sentits, són molts els conductors els que veuen aquesta quantitat com una quantitat excessivament elevada. És per això que, en un excel·lent moviment comercial, en el qual van optar també per actualitzar gairebé alhora el seu Kia Niro, un crossover que sempre he apostat per mecàniques híbrides i elèctriques.

 

Aquest cas, la versió més senzilla de Niro, que compta amb un motor híbrid, té un preu de partida més de 10.000 € més baix que el dels ports, un preu que es queda just per sota dels 28.000 €.

És evident que el Niro més senzill de tots i el Sportage més senzill de tots no són models comparables referent a habitabilitat, potència, i capacitat de càrrega, però a nivell d'equipament, qualitat els seus materials i tecnologia, són dos models que van gairebé de la mà. És per això que són molts els que, almenys al nostre país, veuen al Niro com una alternativa molt interessant al reeixit SUV coreà.