Com bé saben aquells que tenen al cap fer-se amb un cotxe elèctric nostre país, el mercat d'aquest tipus de cotxes no ha fet cap altra cosa que cal fer des de fa ja un temps. Això sí, es pot tenir en compte que la quota de mercat que tenen els elèctrics a Espanya continua sent molt menor que la que tenen en altres països a Europa.
En aquest sentit, cap tenir en compte que, per exemple, sumant les vendes dels cotxes elèctrics i híbrids endollables del mes de novembre passat la quota de mercat d'aquests dos tipus de cotxe es va quedar per sota del 15 %, una xifra que es queda molt lluny de la qual va aconseguir aquest mateix grup de cotxes a Portugal, que va superar el 50 %.
Així, no fa falta tenir en compte tan sols les xifres de vendes que aconsegueixen els elèctrics en mercats molt més atractius per a aquest tipus de cotxes com són els del nord d'Europa per adonar-se que Espanya és un dels països més retardats en la implantació dels dins de la Unió Europea.
La mesura que hauria d'impulsar la compra de cotxe elèctrics a Espanya
Com no podia ser de cap altra forma, són molts els fabricants que consideren que una excel·lent manera que ajudaria impulsar les vendes dels cotxes elèctrics a Espanya seria la d'aplicar ajuts que van acabar derivant en una rebaixa del seu preu més enllà dels ajuts actuals del Pla MOVES i al reducció del 15% en l'IRPF.
Una de les mesures més interessants en aquest sentit és el que proposa ara la patronal de fabricants de cotxes al nostre país, l'ANFAC, que té Wayne Griffiths, el CEO de Seat, com el seu màxim responsable. I és que mesurades que proposen des d'aquesta associació no és cap altra que la d'eliminar l'IVA de la compra dels cotxes elèctrics, la qual cosa automàticament reduiria un 21 % el seu preu.
Evidentment no és una rebaixa menor i, tenint en compte que cada vegada són més els espanyols que veurien amb bons ulls fer el salt a un cotxe elèctric, especialment aquells conductors que saben que utilitzaran el seu cotxe de forma diària en entorns urbans i trajectes curts, però que en el dia d'avui no ho fan veient l'alt preu que tenen els elèctrics al nostre país, segurament ajudaria a augmentar de forma notable la quota dels EV.
Per posar un exemple, amb aquesta rebaixa el Tesla Model 3, un dels EV més venuts, passaria de tenir un preu de 39.990 euros a 31.592 euros, un preu ja molt més similar al que tenen alguns dels models de combustió més venuts com és el Kia Sportage o el Hyundai Tucson, entre d'altres.