Tesla ha estat i continua sent un dels fabricants que pot presumir d'haver incorporat al mercat de l'automòbil algunes de les últimes novetats quant a tecnologia aplicada a la conducció. I és que, més enllà que els seus models siguin 100 × 100 d'elèctrics, en Tesla solen centrar-se molt en tot el que es refereix a ajuts a la conducció, equipament tecnològic i a tot el que es refereixi a una connectivitat més important i experiència d'ús amb el cotxe.

Tanmateix, una de les novetats tecnològiques que s'ha convertit en un argument més de venda per part d'algunes marques, especialment aquelles que venen els seus models elèctrics en un mercat tan potent com és el de la Xina, no té a veure res amb Tesla.

 

Tenint en compte que a la Xina u de cada cinc models que es venen ja és un model 100 × 100 elèctric, els fabricants saber que han d'anar millorant-los i fent d'ells opcions cada vegada més atractives. I un dels millors arguments en aquest sentit és que molts d'ells compten ja amb un nou sistema de càrrega bidireccional.

El sistema de càrrega bidireccional que triomfa entre els elèctrics

Un sistema que permet que l'energia flueixi en dues direccions, és a dir, des del cotxe cap a un altre objecte, una casa o fins i tot cap a la xarxa i viceversa. Dins d'aquesta tecnologia es poden trobar diferents opcions.

D'una banda, la que tenen ja models com el Hyunai Ioniq, l'anomenada V2L (Vehicle to Load) pot utilitzar l'energia que hi ha a la bateria del seu cotxe elèctric per alimentar altres dispositius externs. En el cas de l'Ioniq, la potència és de fins a 3,6 kW. D'altra banda, també hi ha la tecnologia V2G (Vehicle to Grid), que en aquest cas en aquest cas, es pot tornar a la xarxa l'energia que no s'ha fet servir al cotxe integrant-lo la xarxa de distribució elèctrica.

 

Evidentment aquest tipus de tecnologia no està pensada perquè sigui precisament un cotxe elèctric el que subministra energia de forma habitual per a una casa, però sí que és un punt al seu favor extra per a situacions determinades.

Això sí, es pot tenir en compte que aquest tipus de tecnologia no fa una altra cosa que encarir encara més el preu dels elèctrics i, d'altra banda, es pot tenir en compte també fins a quin punt aquesta tecnologia que ajuda a tenir un flux|fluix d'energia bidireccional no pot acabar sent el causant que la bateria baixi el seu rendiment de forma abans del previst.