No és que sigui precisament és cap secret que és una de les principals preocupacions actualment entre els conductors a Espanya és el preu del combustible. Si bé és cert que feia ja mesos que els experts anunciaven que, a causa de les diferents crisis en els últims temps, el preu de la gasolina i el dièsel i pujarà, segurament molt pocs esperaven que ho fes de la manera que ho ha fet.

En aquest sentit, es pot destacar que la pujada si estava elevada que fins i tot el govern va optar fa ja uns mesos per facilitar una ajuda als autònoms per a així reduir el preu del combustible. Tanmateix, no ha estat altra que la Direcció General de Trànsit, la DGT, la que, argumentant que "entre 30% i el 50% de la despesa de combustible depèn de la manera de conduir del propietari", ha donat alguns consells a través de la seva pàgina web a l'hora d'intentar estalviar combustible mentre conduïm.

I un d'aquests consells és segurament una de les accions que podem realitzar els conductors més desconegudes, entre altres coses perquè té a veure amb un botó que molt poques vegades es prem.

El truc per estalviar combustible al cotxe

No és cap altre que el botó en el qual apareix un cotxe amb una fletxa semicircular al seu interior i que, habitualment, es troba al tablier, a la zona dels comandos de climatització.

Si bé és cert que molts saben ja que la funció d'aquest botó és fer circular l'aire dins del cotxe i que, per tant, l'ambient sigui més net, el que pocs saben és que, amb aquest sistema les entrades d'aire es tanquen, impedint que l'aire no pugui passar de l'exterior a l'interior del vehicle. D'aquesta forma, estem ajudant així a estalviar ja que la recirculació ajuda a refredar l'aire dins del cotxe més ràpid i, per tant, l'esforç a l'hora de climatitzar el cotxe és molt menor i, per tant, també el consum.

Seat Eivissa Wired
Seat Ibiza Wired

D'altra banda, ha estat també la DGT la que ha deixat molt clar que la millor manera també de fer que el nostre cotxe sigui molt més eficient és dur a terme una revisió cada poc temps al taller, fins i tot una vegada a l'any si el model sigui molt antic.

Com no, especialment amb els models no molt veterans, circular intentant fer que les marxes siguin molt curtes és també una manera d'estalviar combustible, intentant que, en arribar a una velocitat propera als 50 km/h, estem circulant ja amb la quarta o la cinquena marxa. Si se li hi suma el fet d'intentar no fer acceleraments gaire bruscos amb el cotxe, l'estalvi de combustible serà molt més gran.