La indústria de l'automòbil està passant per un dels moments més importants de la seva història, entre altres coses perquè està passant per un moment de canvi fonamental, en el que els motors de combustió estan destinats a la desaparició i els motors 100 × 100 d'elèctrics estan guanyant cada vegada més pes.

Però un altre dels aspectes que està posant potes enlaire la indústria és la conducció autònoma. L'arribada de les noves tecnologies ha ajudat que aparegui cada vegada més aplicacions i programes perquè la conducció sigui una mica molt més segur, amb molts ajuts a la conducció en la immensa majoria de cotxes. Tanmateix, el següent pas, tal com saben a les marques més punters del mercat, és el de la conducció autònoma.

Evidentment, o almenys això és el que consideren en molts fabricants, encara queden molts anys perquè els cotxes es condueixin sols, entre altres coses perquè la tecnologia és molt verge encara en aquest sentit i, fins que no existeixi un ecosistema en el qual tots aquests models estiguin connectats i no es puguin així produir accidents com és els que s'estan produint actualment amb els models de prova amb aquest tipus de tecnologia, no s'implantarà de tota la conducció autònoma.

El problema amb els cotxes autònoms

Si bé és cert que avui dia existeixen ja diversos models que compten amb sistemes de conducció autònoma com és el cas del famós autopilot de Tesla, es pot tenir en compte que és un sistema pensat perquè el conductor, per molt que no necessita tenir les mans al volant ni el control del cotxe, sigui sempre atent als moviments del vehicle i pugui, en el cas de veure una situació de perill, actuar a l'instant.

 

Però el futur a mig llarg termini passa perquè directament els cotxes es condueixin sols, per això fins i tot alguns fabricants estan pensant anar a la idea d'eliminar un element tan fonamental com és el del volant.

Tanmateix, una de les problemàtiques en aquest sentit és el que afecta les multes ja que, com ha ocorregut en alguns estats americans com és el cas de Califòrnia, on s'estan duent a terme algunes proves en aquest sentit, no pot multar a un cotxe autònom ja que no hi ha cap conductor al volant.

Així, són diferents les propostes que s'estan debatent a l'hora de com regular les accions a aquest tipus de cotxes, encara que és evident que segurament seran els mateixos fabricants els que hauran de fer-se càrrec de les multes dels seus cotxes autònoms.