No és que sigui precisament cap secret que la immensa majoria dels projectes més revolucionaris de la indústria de l'automòbil es duen a terme en països molt potents econòmicament, com solen ser els Estats Units, la Xina, el Japó o algun dels països potents a nivell europeu.

Tenint en compte tot el canvi que està vivint la indústria de l'automòbil, amb els elèctrics cada vegada guanyant més pes, estàs en el projecte s'investigacions no és que siguin precisament barates, entre altres coses perquè tota la tecnologia que envolta els cotxes elèctrics, especialment les bateries, acaben sent elements molt cars, per la qual cosa aquestes investigacions són pròpies d'entorns en els que l'economia no és un problema.

És per això que ha cridat especialment l'atenció la presentació d'un cotxe capaç de funcionar amb bateries però també amb plaques solars. Entre altres coses perquè aquesta presentació ha tingut lloc a Beirut, la capital del Líban, un dels països més afectats per les diferents crisis econòmiques en els últims temps i que viu en una constant inestabilitat econòmica des de feia molts anys.

El Lira presentat a Beirut, un projecte molt interessant

No ha estat altre que el Ministeri d'Economia i Comerç libanès el que ha presentat el prototip d'un nou cotxe híbrid que funciona amb una barreja d'electricitat i energia solar i en el qual l'inventor d'aquest cotxe, Hisham Houssami, ha deixat molt clar que es tracta d'una mostra de la capacitat innovadora que tindria el país si fos més estable econòmicament.

 

"És un prototip de cotxe per transmetre a la gent el missatge que avui tenim capacitat per construir una fàbrica, però l'únic que ens falta és finançament per construir-la", ha apuntat Houssami.

D'altra banda, el ministre d'Economia i Comerç, Amin Salam va apuntar que "Perquè el Líban surti del forat en el qual ha caigut i perquè canviï hi ha una paraula que uneix el somni, l'ànima i la creativitat, l'aspiració i la innovació; i la més important és (...) la voluntat".

Quant a les prestacions d'aquest petit cotxe, el seu creador ha apuntat que es pot carregar en menys de 30 minuts i que, si les condicions climàtiques són bones i el sol fa el seu treball com pot fins i tot haver de carregar-se per poder recórrer fins a 200 km amb una sola càrrega.