Falten a penes uns dies perquè acabi aquest 2022, un any en què Peugeot va acabar com la cinquena marca més venut al nostre país. Si bé és cert que és una posició més que destacava tenint en compte com de disputat que està el nostre mercat, els francesos a veure que han perdut una mica de terreny aquest curs respecte a l'anterior en benefici de marques com Kia o Toyota.
Més enllà que no vagin a poder avançar la Volkswagen i situar-se en la quarta posició, però jo sí que tenen molt clar que vol acabar tenint els seus dos models estrella entre els 10 models més venuts al nostre país. En aquest sentit, tenint en compte que el Peugeot 2008 ocupa la novena posició i el Peugeot 208 ocupa la desena, tot sembla indicar que, tret que el Citröen C3, que ocupa l'onzena posició, tingui un excel·lent mes de desembre quant a vendes, la marca francesa pot complir el seu propòsit.
Peugeot vol assegurar la desena posició del 208
Això sí, tal com podem veure en quecochemecompro.com, però jo no vol arriscar-se en excés amb el seu 208, per això ha aplicat un descompte de 1.000 €, que tampoc no és que sigui una quantitat molt alta, per a la versió més senzilla del seu territori.
En Peugeot saben que no necessiten descomptar molt més perquè, per relació qualitat preu, pocs models poden competir de tu a tu amb aquest 208. I menys tenint en compte que costa menys de 20.000 €. Concretament són 18.390 €, un preu que, això si va associat a condicions específiques de finançament amb la marca francesa.
És cert que la versió més bàsica del 208 no compte ni amb el millor nivell d'acabat ni amb el millor motor, però sí que compta amb un motor de gasolina de 75 cavalls de potència que és, tenint en compte que es tracta d'un motor pensat per a una conducció urbana i a tot estirar interurbana, és ja més que suficient.
Veurem fins a quin punt aquesta rebaixa de 1.000 € és o no suficient perquè Peugeot aconsegueix que el seu 208, un model per disseny molts posen molt per davant del Citroën C3, el seu immediat perseguidor, acabi entrant al top 10 a Espanya. De la qual cosa sí que poden estar orgullosos a la marca francesa és que, més enllà que el Dacia Sandero sigui únic rival directe que tenen per davant, per relació qualitat preu no hi ha cap model que se situï a la seva alçada.