No és que sigui precisament cap secret que des de fa ja un temps la indústria de l'automòbil està vivint un procés de transformació, un procés de canvi pel que fa als motors.
I és que, a diferència del que passava fa uns anys, quan l'únic dubte entre els conductors era escollir un motor de combustió de gasolina o un motor de combustió dièsel, avui dia hi ha moltíssimes més opcions a sobre de la taula. D'altra banda, es pot destacar que bona part d'aquestes opcions acabaran desapareixent d'aquí a uns anys, entre altres coses, perquè el que busca la indústria és sobretot implantar de manera més que definitiva els cotxes totalment elèctrics, els cotxes que han de dominar a les carreteres a tot el món.
Tenint en compte que bona part dels motors actuals acabaran desapareixent d'aquí a uns anys, entre els quals, els motors microhíbrids, els híbrids i els híbrids endollables, hi ha una tecnologia que també va començar a despuntar fa uns anys i que molts veien com un bon substitut a llarg termini per als motors de gasolina i dièsel que, de fet, ha mort abans del previst.
El GNC ha desaparegut abans del previst
Especialment han desaparegut els cotxes que funcionen amb la tecnologia que combina gasolina amb gas natural comprimit (GNC), un tipus de tecnologia que, si bé és cert que permet a aquests cotxes lluir l'etiqueta ECO de la DGT, ha anat perdent pes a poc a poc amb el pas dels anys.
És més, com bé saben els que en el seu moment van creure en aquesta tecnologia, avui dia ja no existeix cap turisme que es vengui al nostre país que funcioni amb aquest tipus de motor. Si bé és cert que hi va haver un moment en què el grup Volkswagen va apostar pel GNC, a poc a poc van anar retirant aquesta oferta mecànica de les diferents marques del grup, i Seat la que més ha aguantat en aquest sentit.
Amb tot, amb la recent notícia que el fabricant espanyol eliminava aquestes versions dels pocs models en què encara estava disponible, ara mateix ja no es pot comprar cap cotxe nou amb aquesta tecnologia. Es pot destacar, això sí, que mentre que el GNC ha mort abans del previst, el GLP, el gas liquat, sí que va guanyant a poc a poc pes i de fet s'ha convertit en una de les principals armes del grup Renault i especialment de Dacia, que tenen aquestes mecàniques un punt molt al seu favor.