Un dels principals arguments de compra de molts conductors que estan disposats a fer el salt als cotxes 100 × 100 d'elèctrics és que, a nivell de cost per quilòmetre, circular amb un cotxe elèctric acaba sent molt més barat que fer-ho amb un cotxe de combustió, especialment si s'opta per carregar el cotxe elèctric a casa de les hores on la tarifa de llum és més baixa.

 

En aquest sentit, no és que sigui tampoc cap secret que és un dels principals motius pel qual Toyota s'ha convertit en una de les marques líders a nivell mundial i també és la marca més venuda a Espanya és perquè, gràcies a amb tal amb motors híbrids auto recarregables en la immensa majoria dels seus models, aquests acaben oferint un consum molt més baix, especialment en conducció urbana, el que acaba derivant a la llarga en un estalvi en gasolina respecte a models amb motors de combustió tradicional.

El Toyota Prius és, segons aquest estudi, el cotxe més ecològic

El curiós en aquest cas és que, tal com podem comprovar veient els resultats d'un estudi que ha portat acabo l'American Council for an Energy-EFficient Economy (ACEEE), el cotxe que pot presumir de ser el més ecològic tenint en compte els seus resultats no és ni un cotxe elèctric ni un cotxe híbrid auto recarregable, sinó que és un híbrid endollable.

No és altre que el nou Toyota Prius en la seva versió Prime SE, un model que és la nova generació no es ven a Espanya que compta amb un motor de gasolina i una bateria que alimenta el seu motor elèctric que li permet tenir entre 87 i 105 km d'autonomia elèctrica.

 

En aquest estudi determinen que el cost del combustible i l'energia, llaura recórrer 15.000 milles (24.140 quilòmetres) amb aquest model ha estat de 529 dòlars, és a dir, 488 euros. Així, el cost per cada 100 quilòmetres ha estat, segons els paràmetres d'aquest estudi, de tan sols 2,02 euros, un cost inferior al que han aconseguit models elèctrics com el Lexus RZ o el MINI Cooper SE.

Un Toyota Prius que, per desgràcia per a molts dels que tenien en aquest model u dels seus models de confiança, ja no es ven actualment al nostre país. No és casualitat llavors què, i més veient resultats com el d'aquest estudi, molts desitgen que el fabricant japonès reconsideri aquesta decisió.