Tal com evidencien les xifres de vendes en els últims temps tant a Espanya com a Europa, els models que compten amb un motor híbrid endollable continuen sense ser ni la primera ni la segona opció entre la immensa majoria de conductors al vell continent.
És més, és el que portem d'any s'han venut ja més cotxes 100 × 100 d'elèctrics a Europa que cotxes híbrids endollables. Això no significa que no siguin opcions interessants, però es pot tenir en compte que, sent com són models que tampoc no s'allunyen gaire quant a preu respecte als models 100 × 100 d'elèctrics, i que el més lògic és acabar tenint un punt de càrrega a casa, són molts els que opten directament per anar cap a un EV, i més ara que estan començant a semblar el mercat en models elèctrics amb autonomia sigui molt interessants.
Però atenció perquè en uns mesos arribarà el nostre mercat un híbrid endollable que apunta a ser un dels models més venuts dins d'aquesta categoria, entre altres coses perquè arriba de la mà d'un model que apunta també a ser una referència al nostre país.
El Toyota C-HR PHEV, un model que apunta a top vendes
No és cap altre que el Toyota C-HR, un model que acaba d'estrenar la seva segona generació i que és precisament en aquesta nova generació on estrenarà per primera vegada una versió híbrida endollable.
En Toyota saben molt bé que segurament seguiran sent les versions híbrides auto recarregables d'aquest model les que concentren la quota de mercat més gran tant al nostre país com a Europa, però posar a la venda una versió PHEV amplia si el seu públic objectiu.
Les primeres unitats d'aquesta versió es posaran a la venda al nostre país durant el primer trimestre del proper any, però ja se sap que aquest C-HR amb motor híbrid endollable compte amb una bateria de gairebé 14 kW hora, que li permet tenir més de 60 km d'autonomia en manera 100 × 100 elèctric, una xifra que al seu torn li permet lluir l'etiqueta ZERO de la DGT i ser un model molt interessant tant per al dia a dia com per a viatges en autopista i carretera.
Amb un preu de partida que fregués els 35.000 € sense ajuts, segurament seran molts els que decidiran fer el pas a aquest tipus de motor amb el nou C-HR, el PHEV més esperat de 2024.