Com bé saben totes i cada una de les marques que tenen pes a Europa, d'aquí a uns anys seran els models elèctrics els que realment acabin concentrant la immensa majoria de les vendes. Entre altres coses perquè, de fet, a partir de 2030, sempre que segueixi endavant el pla traçat per la Unió Europea, tan sols es podran vendre vehicles nous a Europa amb motors 100 × 100 d'elèctrics.

No és casualitat llavors que la immensa majoria de marques a aquest respon per anar a poc a poc augmentant el nombre de models amb aquest tipus de motors als seus catàlegs, encara que saben també molt bé quines opcions com els híbrids endollables compten cada vegada amb més adeptes, per això són també cada vegada més presents al nostre mercat.

Tanmateix, es pot tenir en compte que una cosa és la realitat a què s'enfronten els fabricants i una altra de molt diferent de la realitat que s'enfronten els compradors. Així, que d'aquí a vuit anys no es vagin a poder vendre models amb motors de combustió com et rebuts, és a dir, tan sols es poden vendre motors elèctrics, implica que molts fabricants estan deixant d'apostaria per cert tipus de models.

Però tan sols fa falta veure les xifres de vendes a Espanya segmentats per tipus de motor per adonar-se que, per molt que els fabricants estiguin pensant ja en un futur no molt llunyà, el present és molt diferent.

Els motors de gasolina i els híbrids són els que dominen les carreteres espanyoles

La quota de mercat que estan tenint els elèctrics en aquests primers sis mesos de l'any no arriba ni al 5 %, mentre que la quota de mercat que han tingut els híbrids endollables en el primer semestre es queda per sota del 7 %, és a dir, amb prou feines un 12 % de models amb l'etiqueta zero de la DGT s'han venut nous al nostre país.

 

Xifres que contrasten amb el 43 % de matriculacions que suposen els models de gasolina així com el poc més del 30 % de matriculacions que suposen els cotxes híbrids, una categoria en la qual també hi ha inclosos els motors micro híbrids.

Així, per molt que el mercat en general està empenyent cap als models híbrids endollables i elèctrics, avui dia, almenys al nostre país, els models més venuts continuen sent els que compten amb un motor de gasolina i, a més, d'un preu baix. No és casualitat llavors que els cinc models més venuts al nostre país, Dacia Sandero, Seat Arona, Toyota C-HR, Peugeot 2008 i Fiat 500, estiguin per sota dels 30.000 €, i tots a excepció del Toyota comptin amb un motor de gasolina pur.