Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que estan aconseguint molts models de Toyota, la marca que més temps porta apostant pels motors híbrids auto recarregables, per adonar-se que aquest tipus de motors s'estan convertint en una tendència cada vegada més a l'alça a les carreteres espanyoles i europees.

El mes d'abril passat, per exemple, la quota de mercat dels híbrids, en el qual hi ha inclosos els cotxes que compten amb sistemes de micro hibridació així com els híbrids auto recarregables, va arribar a ser de gairebé el 30 %, doblant la quota de mercat que tenen opcions com els dièsel i multiplicand gairebé per sis la que tenen els models 100 × 100 d'elèctrics.

 

Si bé és cert que molts fabricants estem optant per la micro que sedació lleugera amb l'única intenció de dotar els seus models de l'etiqueta ECO de la DGT, el cert és que l'opció més recomanable en aquest cas és anar a buscar un híbrid auto recarregable, és a dir, un motor que compta amb una part de combustió i un motor també elèctric que sí que li permet conduir en manera 100 × 100 elèctric, una cosa que no ocorre en els micro híbrids.

Els motors híbrids són ara la millor opció

Són molts els arguments que fan d'aquests motors segurament la millor opció actualment al nostre país. El primer d'ells és que, com va ocórrer en els seus dies amb els dièsel, gràcies a comptar amb aquests motors podrem acabar aconseguint tenir uns consums molt menors que es optem per models de combustió tradicional, especialment si l'habitual és que ens moguem en entorns urbans i interurbanes, on el motor elèctric d'aquests motors híbrids ajuden molt a rebaixar el consum en general.

El segon argument a favor i que no és precisament una cosa menor és que aquests motors permeten tenir l'etiqueta ECO de la DGT i, amb ella, poder accedir a certes zones restringides i, en segons quins casos, quedar exempts de pagar tant l'impost de matriculació com l'impost de circulació.

 

Finalment, es pot destacar també que, per molt que puguin semblar motors més complexos en tenir una part de combustió i una part elèctrica, al final són motors que acaben derivant en un manteniment molt menor, entre altres coses perquè l'ajuda del motor elèctric del motor de combustió provoca que aquest últim vagi menys forçat en molts casos, per la qual cosa el seu ús es pot prolongar molt més. No és que sigui casualitat llavors que marques com Toyota o Lexus dues de les marques més fiables a nivell mundial des de fa ja molts anys.