Els fabricants d'automòbils fan gust molt bé que, si bé és cert que el cotxe elèctric està guanyant molt pes a Europa, especialment els mercats del nord del continent, al nostre país aquest tipus de cotxes no tenen encara una quota de mercat precisament gaire notable.

És més, els elèctrics amb prou feines fregar el 6 % de la quota de mercat al nostre país, evidenciant que, tenint en compte que la infraestructura al nostre país en aquest sentit és molt menor, els elèctrics encara tenen molt camí per recórrer per arribar a convertir-se en els models de referència.

 

El curiós en aquest sentit, i és una cosa que també es repeteix en bona part dels mercats europeus, són les grans diferències de preu que existeixen entre aquells que busquen un model de gasolina i un model elèctric. Un bon exemple d'això són les enormes diferències de preus que existeixen entre l'elèctric més venut a Espanya i a Europa, el Tesla Model Y, i el model de gasolina que triomfa per sobre de la resta al nostre país, el Dacia Sandero.

El Dacia Sandero costa gairebé tres vegades menys que el Tesla Model Y

Tal com podem veure al configurador de la marca americana, el preu actual de la versió més senzilla del Tesla Model Y és de 46.490 €, mentre que, tal com podem veure al configurador de la marca romanesa, la versió més senzilla del Dacia Sandero té un preu de partida de 13.190 €.

Es pot tenir en compte que en els dos casos estem davant de preus associats a condicions específiques de finançament, per la qual cosa evidentment els interessos i les comissions acaben provocant que, especialment en el cas del Dacia, el seu preu final sigui més elevat.

 

El fet de què aquest tesla que freguen els 50.000 € siguin elèctric més venut a Espanya i a Europa i que, sobretot, el Dacia Sandero, un model que ronden els 13.000 €, sigui el cotxe més venut de tots el nostre mercat, no fa cap altra cosa que evidenciar que, almenys de moment, els cotxes elèctrics continuen sent cotxes per a aquells conductors que té el pressupost és molt més elevats i no un pressupost mitjà.

Segurament d'aquí a uns anys, sobretot tenint en compte la quantitat d'elèctrics de preus molt més raonables que s'estan posant a la venda a Espanya, molts conductors fan el salt definitiu, però de moment Tesla, una marca prèmium, continua sent la referència en aquest sentit.