Feia ja molts anys que s'especulava que Xiaomi, el gegant xinès de telecomunicacions, anava a entrar per la porta gran en la indústria de l'automòbil. Tanmateix, totes aquestes especulacions es van convertir en una realitat a finals de 2023, quan la marca va presentar el seu primer cotxe, un model que està cridat a ser molt important en la indústria.

És més, al contrari del que han fet moltes marques xineses amb els seus cotxes elèctrics en els últims temps, aquest fabricant, que s'estrena en la indústria, ho està fent per la porta gran, amb un model que està cridat a rivalitzar amb grans noms com és el cas del Tesla Model S, el Porsche Taycan o el Mercedes EQE.

 

No eren pocs els que afirmaven, entre altres coses perquè és de sobres conegut que Xiaomi és una de les marques més importants a la Xina, que l'èxit d'aquest model al seu mercat natal anava a ser més que notable. El que segurament no s'esperava de la marca és que el seu èxit fos el que està fent, amb gairebé 90.000 reserves ja en tot just uns dies.

Els possibles problemes de Xiamoi a Europa

En aquest sentit es pot preguntar-se fins a quin punt l'èxit que està tenint aquest SU7 a la Xina es pot donar també en altres mercats importants a nivell mundial, especialment al mercat europeu. Aquí són molts els que apunten que, per molt que aquest model aquest arrasant al seu mercat natal, ho tindràs molt més difícil que en un mercat molt més complex com és el d'Europa.

 

Un dels principals motius és que, almenys fins ara, els europeus segueixen donant molt més l'esquena els cotxes elèctrics que els conductors xinesos, que no deixen de ser els líders en aquest sentit a nivell mundial. Un altre factor important és que, com és lògic, el preu que tindria aquest model a Europa, en el cas que al final la marca decideixi posar-lo a la venda a les carreteres del vell continent, no seria precisament tan atractiu com el té a la Xina, on només sense accés es queda per sota dels 30.000 €.

Finalment, es pot destacar que, com a evidència en les xifres de vendes, continuen sent molts els conductors europeus els que tenen com referencia a tesla quant a marca de cotxes elèctrics prèmium, per la qual cosa Xiaomi, per molt que tingui molt èxit a la Xina com el té també BYD, a haver de plantejar-se molt bé la seva possible arribada a les carreteres europees.