Per molt que actualment, com bé saben tots i cadascun dels fabricants, els cotxes elèctrics no tinguin encara el pes que tenen les carreteres europees els models de combustió tradicional, cada vegada són més els que estan fent el pas definitiu i apostant per aquest tipus de mecàniques.

És més, encara que a molts li sorprengui, el Tesla Model Y pot presumir d'haver estat el model més venut a Europa els tres primers mesos d'aquest 2023, confirmant que, especialment els mercats del nord del vell continent, els elèctrics tenen cada vegada més presència.

 

I és que es pot destacar que, si es té la possibilitat de tenir un carregador a casa i l'habitual és fer un ús urbà interurbà del cotxe, per molt que la inversió inicial a l'hora de comprar un elèctric sigui molt més elevada respecte a la d'un cotxe de gasolina, a la llarga es va acabar estalviant molts diners en combustible, per molt que actualment el preu de la llum hagi augmentat de forma notable.

Un cotxe elèctric acaba sent molt més rendible per quilòmetre que un de gasolina o dièsel

Si deixem de banda la inversió inicial i ens centrem en quants quilòmetres podem recórrer si optem per gastar-nos 50 € en recàrregues per a un cotxe elèctric i 50 € en gasolina, el resultat juga molt a favor del model elèctric.

Evidentment el consum dels elèctrics varia també depenent del model, amb opcions de tot just 15 kWh cada 100 km de consum i opcions de fins a 25 kWh, però la mitjana entre els compactos elèctrics, la carrosseria més venut d'aquest tipus de models, està entorn dels 18,5 kW hora.

 

Tenint en compte que la mitjana actual si carreguem el cotxe a casa tenint en compte els diferents trams és d'uns 0,17 kW hora, amb 50 € podem recarregar 294 kW hora de l'elèctric, que equival a més de 1500 km d'autonomia d'elèctric en qüestió.

Es pot tenir en compte, això sí, que com bé saps els que tenen un elèctric, al final per aconseguir tenir unes xifres tan baixes i que el cost inicial s'acabi revertint és gairebé imprescindible carregar de forma habitual el cotxe a casa, on evidentment acaba sent molt més barat que els carregadors ràpids, que a més acaben sent també perjudicials per a la durabilitat de les bateries, l'element potser més important d'aquest tipus de cotxes.