No és que sigui precisament cap secret que un dels factors que està fent dels models de Tesla models molt reeixits a nivell mundial és la seva alta càrrega en tot el que es refereix a tecnologia capdavantera al sector de l'automòbil. I és que, més enllà de ser models amb motor és 100 × 100 d'elèctrics, amb la qualitat per sobre de la mitjana i amb dissenys molt atractius, els Tesla solen apostar pel també un pas per davant respecte a la gran majoria de rivals directes el que es refereix a ajuts a la conducció.
Un molt bon exemple d'això és el sistema autopilot dels models d'Elon Musk, un sistema de conducció autònoma que, si bé és cert que en alguns casos necessitava encara un ampli marge de millora, no deixa de ser un dels avenços més interessants en els últims anys.
Un sistema que, almenys de moment a Europa, més enllà que estigui molt més restringit que als Estats Units, tan sols és present en els models més prèmium del nostre mercat. No passa precisament el mateix a la Xina, on s'acaba de presentar un model amb preus low cost que compta amb un sistema de conducció autònoma.
El Baojun KiWi, un low cost amb sistema de conducció autònoma
No és cap altre que el Bajoun KiWi, la marca del qual forma part de SAIC-GM-Wuling, una societat establerta entre SAIC Motor i General Motors i que està apostant pels models elèctrics. Una posada més que segura tenint en compte que, a diferència del que passa en altres mercats, a la Xina l'auge dels elèctrics és molt més imparable, i ja són molts els que s'estan decantant per aquest tipus de models, entre altres coses també perquè són models amb preus cada vegada més atractius.
En el cas d'aquest petit model que tan sols es ven ara a la Xina, la seva versió més bàsica té un preu d'uns 10.000 euros, mentre que la més ben dotada, la que compta amb aquest enginyós sistema, no supera els 11.500 euros.
Un sistema denominat Lingxi, que inclou càmera binocular de vista frontal, radar d'ona mil·limètrica i fins a 12 radars ultrasònics. Gràcies a aquest sistema, el KiWi pot utilitzar control de creuer adaptatiu, evitar obstacles, comptar amb manteniment de carril avançat i fins i tot canvi de carril automàtic, entre moltes altres funcions.
Un petit motor elèctric de tot just 53 cavalls de potència i una velocitat màxima de 100 km/h, aquest model està pensat per i per al dia a dia a les ciutats. Això sí, que aquest tipus de model sigui amb aquest preu incorporar aquest tipus de sistemes no deixa de ser un gran avenç per a la indústria.