A diferència del que ocorria fa ja molts anys, avui dia són moltes les maneres de moure's a les grans ciutats, especialment des de l'entrada en joc dels models 100 × 100 d'elèctrics.

I és que no és que sigui precisament cap secret que siguin cada vegada més els conductors que, especialment aquells que poden instal·lar un carregador a casa seva o en el seu pàrquing i, sobretot, saps molt bé que la immensa majoria de les vegades que es mouran el cotxe ho faran per entorns urbans, opten per cotxes 100 × 100 d'elèctrics.

És cert que la inversió inicial en comparació amb el mateix model amb un motor de combustió és bastant més alta amb el motor elèctric, però l'allarga, especialment si es carrega a casa, l'elèctric acaba sent un cotxe molt més eficient a nivell econòmic.

Però el curiós del cas és que els últims temps estan sent alguns els fabricants que estan apostant per anar un pas més enllà i llançar al mercat no cotxes elèctrics, sinó cuadricicles elèctrics, és a dir, vehicles que no necessiten el canvi de conduir, que es pot conduir de fet des dels 15 anys i que, això sí, tan sols poden circular per entorns urbans.

El Fiat Topolino apunta a ser un èxit a les grans ciutats

El model que més èxit ha tingut en aquesta categoria fins ara el nostre país és el Citroën AMI, un cuadriciclo que, per molt que evidentment no té ni de lluny la mateixa quota de mercat que pot tenir qualsevol cotxe al nostre país, és una opció cada vegada més buscat a Espanya.

 

Precisament ha estat aquest Citroën el que ha servit com basi perquè Fiat, que forma part també del grup Stellantis, hi ha avançat la pròpia versió d'aquest cuadricicle, en aquest cas el conegut ja com a Fiat Topolino. Com bé podem veure en les imatges, la idea és la mateixa que en el Citroën a mi, és a dir, un petit podré cicle que, en aquest cas és així, compte amb un disseny retro que el senti de meravella.

Amb una velocitat màxima de 45 km/h i una autonomia de tot just 75 km, el preu d'aquest model, malgrat que no és oficial, s'hauria d'acostar als 8000 €, que no deixa de ser el preu que té també Citroën al nostre país.