A Volkswagen, sent com són una de les principals marques a nivell mundial i, sobretot, un dels fabricants més importants són el nivell europeu, són molt conscients de les repercussions que tindrà la implantació de la nova normativa d'emissions de la Unió Europea, la famosa i polèmica Euro 7.

I és que, si bé és cert que encara no s'ha implementat, són molts els fabricants que alçat la veu assegurant que, una vegada aquesta nova normativa entra en vigor, alguns dels seus models més compactes i més petits que compten amb motors de combustió ho tindrà molt difícil per seguir al mercat, entre altres coses perquè hauran d'adaptar el seu carro mecànica aquesta nova normativa i, amb això, encarir de forma notable el seu preu.

 

Es pot tenir en compte que, com apuntat el màxim responsable de Volkswagen Thomas Schäfer, no es descarta que s'acabi ajornant la implantació d'aquesta normativa o, d'altra banda, que es rebaixin algunes exigències quant a emissions.

"En els compromisos que hem tingut recentment, tinc la sensació que hi ha una solució amistosa en l'horitzó. Això espero. Preferiríem invertir els nostres diners en l'electrificació durant els últims anys del motor de combustió que fer una versió final que sigui prohibitivamente costosa", ha apuntat sobre això.

El futur del Volkswagen Polo està en l'aire

Un dels models que es veuria afectats per la implantació d'aquesta normativa tal com està ideat fins al moment és precisament el model més barat de Volkswagen al nostre país i una de les referències en el seu segment nivell europeu: el Polo.

 

Schäfer no ha pogut ser més clar sobre això assegurant que "El futur del Polo depèn del resultat de l'Euro 7". I el motiu no és cap altre que el seu futur encariment: "La pregunta és: Quant costarà el Polo després de què l'Euro 7 entre en vigor? Encara no ho sabem. Si observa el que la Unió Europea va publicar sobre l'Euro 7 el novembre de l'any passat, llavors els cotxes amb motor de combustió més petits es tornaran prohibitivamente cars. De moment, pots comprar un Polo amb canvi manual i motor 1.0 TSI, però sota l'Euro 7, això ja no seria possible".

No seria possible entre altres coses perquè, complir la nova normativa, aquest autoritari hauria de comptar amb un sistema d'hibridació i, per tant, amb una transmissió automàtica, la qual cosa li varia tant el seu cost que el deixaria gairebé fora del mercat.