Tenint en compte que Dacia i MG són dues de les marques low-cost més venudes al nostre país, el lògic seria pensar que és en algun d'aquests dos catàlegs on podríem trobar el cotxe de combustió amb transmissió automàtica més barat del nostre país.
Tanmateix, el model amb motor de combustió que compta amb canvi automàtic de sèrie i que pot presumir de ser el més barat a les carreteres espanyoles sí que és un low-cost, però no és ni de Dacia ni de MG, sinó que forma part del catàleg de la marca xinesa DFSK.
El DFSK 500, un SUV urbà desconegut però interessant
En concret es tracta del DFSK 500, un SUV urbà que té precisament el MG ZS com un dels seus grans rivals però que, a diferència del que ocorre amb el model de Morris Garage, amb prou feines es ven a les nostres carreteres.
Segurament amb la intenció d'intentar augmentar la seva ruta del mercat, aquest fabricant optat per continuar apostant per bones ofertes en la seva versió d'accés, una versió d'accés que arriba més que ben dotat de sèrie i en la qual aquest model no té res que envejar a altres models low-cost de la categoria.
Comptant amb les diferents promocions i descomptes actuals, el preu de partida d'aquest 500 es queda per sota dels 17.000 €, un preu molt interessant ja que arriba de sèrie amb un motor de gasolina de 114 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica, en aquest cas a una transmissió tipus CVT.
Evidentment sent com és un model low-cost no compte ni amb els millors materials ni amb la millor tecnologia del mercat, així com amb un disseny que pot ser que ens agradi a molts, però al final acaba sent un model molt racional quant a preu, i més en un context com és l'actual on els preus dels cotxes, fins i tot dels més barats, han augmentat de forma notable en els últims anys.
No seria estrany que, si a poc a poc aquest model va guanyant pes, es convertís en un dur rival d'altres opcions low-cost molt més assentades en Espanya, I més tenint en compte també que dins de la gamma d'aquest model existeix una variant que compta amb un motor bifuel que li permet utilitzar GLP, la qual cosa al seu torn li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT.