Els que tenen a Citroën com una de les seves marques de referència saben molt bé que el fabricant francès ha estrenat recentment la nova generació del C3, un model que passat de ser un utilitari a un petit SUV amb un nou llenguatge de disseny i amb una carrosseria que encaixa millor amb les necessitats actuals del mercat, especialment per als quals busquen un model per al dia a dia sense gran luxes ni grans pretensions.

 

L'entrada en joc d'aquesta nova generació ha provocat que es doni una situació que sol ser molt habitual en la indústria i a la qual les marques ja estan més que acostumades, però això no significa que no sigui com menys curiosa. I és que tal com podem veure si vam comparar les xifres de vendes d'aquest model el passat mes de juny amb les de juliol, la caiguda en vendes d'aquest model ha estat més que notable.

La sortida de l'antiga generació del C3 provoca un enfonsament en les seves vendes

Mentre que aquest model va aconseguir ni més ni menys que més de 2.000 vendes el mes de juny passat acabant en cinquena posició, al juliol s'ha quedat en poc més de 600 ocupant la posició 47. Per sort per a la marca, els bons resultats dels mesos anteriors han provocat que de moment en continuï ocupant una més que notable novena posició.

 

Evidentment aquesta caiguda en picat de les seves vendes no és casual, sinó que té una explicació, i més que lògica. I és que, mentre que durant el mes de juny passat Citroën continuava venent les últimes unitats de la generació anterior amb una oferta molt atractiva quant a preu, aquest mes de juliol aquesta oferta ja ha desaparegut i, com bé podem veure al catàleg del fabricant francès, ara tan sols es pot configurar la nova generació.

És cert, això sí, que la nova generació té un preu molt temptador i que és molt probable que en els propers mesos la quota de mercat d'aquest C3 torni a ser molt alta, però de moment, almenys aquest mes de juliol passat, el primer amb tan sols la nova generació a la venda, la seva quota ha caigut de forma notable.