No és que sigui precisament cap secret que, si bé és cert que la immensa majoria de marques europees s'han posat les piles en els últims temps i han començat a llançar models elèctrics al mercat europeu, les opcions que arriben des de la Xina s'estan convertint en opcions realment interessants quant a relació qualitat preu.

És més, veient que des del mercat xinès estan arribant opcions elèctriques low-cost, generalistes i prèmium, són ja diverses les marques europees que, més enllà que siguin molt conscients que estan arribant tard en aquest sentit, estiguin demanant a la Unió Europea algun tipus de moviment per intentar frenar les vendes d'aquest tipus de marques que tenen en els seus processos de producció més barats la clau per acabar oferint productes amb un preu per sota de la mitjana a Europa.

 

El millor exemple d'això, almenys al nostre país, és MG, una marca que ha aconseguit situar al seu MG4 com el tercer elèctric més venut a les nostres carreteres tan sols superat pel Tesla Model Y i el Tesla Model 3. Tanmateix, hi ha altres fabricants com és el cas de BYD que ja han fixat la seva mirada a les carreteres del vell continent, conscients que poden acabar aconseguint una part important del mercat europeu.

L'Omoda 5 EV, el primer SUV elèctric de Chery a Europa

Precisament és una altra marca xinesa, en aquest cas Chery, la que ja ha posat a la venda el seu primer SUV 100 × 100 elèctric a les carreteres espanyoles i europees, l'Omoda 5, un model que, com sol ser habitual amb aquest tipus de fabricants, destaca per una excel·lent relació entre la seva qualitat, el seu equipament, les seves prestacions i el seu preu.

 

Amb tan sols una opció mecànica, en aquest cas un motor de 204 cavalls de potència associat a una CATL de gairebé 50 kW hora que li permet tenir 350 km d'autonomia (arribarà el 2024 una opció amb més autonomia, de fins a 450 km), tan sols dos acabats disponibles, en els dos casos aquest model se situa per sota dels 40.000 € per la qual cosa, comptant amb els ajuts del pla del govern, el seu preu pot rondar entre els 30.000 i els 33.000 €.

D'altra banda, com sol ser habitual en aquest tipus de models que arriben des de la Xina, la dotació tecnològica i l'equipament quant a ajuts a la conducció és més que notable, sent així un rival directe de marques com BYD però també de marques europees com és el cas de Volkswagen o Peugeot, que veuen com són cada vegada més els rivals xinesos que arriben amb propostes molt interessants.