Que Volkswagen s'hagi convertit en una de les principals marques quant a quota de mercat nivell mundial no és precisament casualitat. Els alemanys en porten molts dècades prenent decisions encertades en tots els sentits, sabent adaptar molt bé la seva gamma de models a tots aquells mercats en els quals són presents.
En aquest sentit, els que tenen a la marca alemanya com un dels seus referents, saben molt bé que Volkswagen porta molt temps apostant pels SUV, una carrosseria que s'ha convertit en l'opció de moda tant a Espanya com a Europa. És més, Volkswagen no tan sols pot presumir de tenir un model en cada un dels segments dels SUV, és a dir, urbans, compactes i de grans dimensions, sinó que és precisament en el dels urbans, un dels que més ha crescut en els últims anys, en el qual pot presumir de tenir fins a tres models.
En el fabricant alemany van veure que, tenint en compte la bona quota de mercat que tenien ja opcions com el T-Roc o el T-Cross, llançar al mercat una opció amb un disseny més atractiu podria ser una opció interessant. I això és el que van fer precisament amb el Taigo, un SUV de mida urbana amb un disseny cupè molt atractiu i que poc a poc ha anat guanyant-se el seu espai al nostre mercat.
El Volkswagen Taigo fa un pas enrere a Espanya
Com passa en el cas dels seus dos germans de segment, el Taigo pot presumir de tenir un disseny atractiu en tots els sentits, especialment en la seva part posterior que, com a bon cupè, cau de forma més que evident fent donar una opció més esportiva.
El problema en aquest cas per a la marca alemanya és que, a diferència del que havia passat en mesos anteriors, aquest model ha fet un petit pas enrere el mes de novembre passat al nostre país. Amb 633 matriculacions, aquest Volkswagen ha acabat en la posició número 39, una posició massa allunyada de les primeres posicions. Això sí, aquest petit pas enrere no ha provocat que el Taigo perdi posicions en el rànquing general de vendes de 2022, on ocupa també la posició 39.
Saben molt bé en el fabricant alemany que, per molt que aquest model tingui ja la seva petita quota de mercat a Espanya, no aconseguirà en cap cas arribar a les xifres de vendes dels seus germans de segment. Tanmateix, és evident veient les xifres de vendes de les tres opcions, que Volkswagen ha tornat a prendre una decisió més que encertada doblant la seva aposta a Espanya.