No és que sigui precisament cap secret que els motors dièsel són les mecàniques que més rebuig provoquen per part de les autoritats centrades en la lluita contra el canvi climàtic.

I és que, si bé és cert que en els últims anys els fabricants d'aquest tipus de cotxes han evolucionat molt aquesta tecnologia i han aconseguit que els dièsel siguin motors molt menys contaminants que fa uns anys, la tendència a la Unió Europea és la d'anar a poc a poc eliminant aquest tipus de mecàniques de tots els transports possibles.

No és casualitat llavors que siguin diversos els fabricants de turismes que hagin optat per deixar d'apostar per aquest tipus de mecàniques. Tanmateix, es pot tenir en compte que, sent com són els dièsel mecàniques més eficients a velocitats altes i sostingudes, la immensa majoria de transports dedicats al transport de mercaderies continuïn comptant amb aquest tipus de motor.

La Unió Europea reforça encara més la seva política 'antidièsel'

I això és el que des de la Unió Europea no volen que continuï succeint. És per això que ja s'estan negociant noves normatives i objectius a complir de cara als pròxim anys.

En una recent reunió formada pels Ministres de Medi Ambient dels països de la UE, aquests van acordar un nou full de ruta que posa encara més en el punt de mira als transportistes amb vehicles dièsel així com als fabricants d'aquest tipus de models.

Així, la idea de la UE és que els fabricants hauran de reduir les emissions mitjanes dels nous camions de mercaderies en un 45% el 2030, un 65% el 2035 i un 90% el 2040. A més, es pot tenir en compte que la nova proposta amplia l'àmbit d'aplicació del Reglament de tal manera que els vehicles pesats nous amb emissions certificades de CO₂, entre ells els camions més petits, els autobusos urbans, els autocars i els remolcs, també estiguin subjectes a objectius de reducció d'emissions.

Tenint en compte que la immensa majoria de models d'aquest tipus compten amb motors dièsel, no serà gens fàcil que es compleixin aquests objectius, però és evident que, veient l'agenda marcada per la UE, tard o d'hora les mecàniques dièsel que tan populars són actualment entre els transportistes, acaben desapareixent tard o d'hora de les carreteres europees.