Amb menys de 23.000 matriculacions en el que portem d'any, Ford està molt lluny de convertir-se en una de les marques més venudes al nostre país. De fet, Toyota, la marca líder, a aconseguit matricular-ne ja més del doble de models que ha matriculat el fabricant americà a Espanya.

És evident que les carreteres espanyoles mai no han estat el millor terreny de joc per a la marca dels Estats Units, però és evident també que l'auge de fabricants asiàtics com Toyota, Kia o Hyundai, entre d'altres, ha provocat que la quota de mercat de marques generalistes amb molta història a Espanya com és el cas de Ford hagin vist com el seu pes ha anat caient a poc a poc.

 

En aquest sentit, si bé és cert que alguns dels models de Ford com és el cas del Puma o del Kuga pot presumir de tenir una excel·lent relació entre la seva qualitat i el seu preu i de ser molt bones opcions dins dels seus segments, és la caiguda en picat en vendes del qual havia estat la referència de la marca durant molts anys al nostre país el que ha provocat que, al seu torn, el fabricant hagi perdut també molt pes.

El Ford Focus continua caient en vendes a Espanya

No és cap altre que el Ford Focus, un compacte que sempre s'havia posicionat junt opcions com el Volkswagen Golf, el Peugeot 308, l'Honda Civic, el Renault Megane o l'Opel Astra com una de les opcions més interessants dins del segment dels compactes.

Tanmateix, de nou el mes de novembre aquest model ha vist com ha perdut vendes respecte al mes d'octubre passat, evidenciant que els seus millors dies a les nostres carreteres són ja cosa del passat. Si bé és cert que la marca ha intentat en diverses ocasions, entre elles una actualització de meitat de cicle de l'actual generació, augmentar les vendes del seu compacte, el Focus continua sense aixecar cap.

 

L'únic punt positiu per a la marca americana en aquest sentit, o que almenys fa menys dolorosa la caiguda del seu Focus, és que no és l'únic model del seu segment que ha vist com en els últims anys la seva quota de mercat ha anat baixant a poc a poc. I és que l'auge dels SUV ha provocat que siguin molts els que deixin de banda als compactes i apostin per la carrosseria de moda, un tipus de carrosseria que ha vist com en els últims anys la seva quota de mercat s'ha multiplicat de forma més que notable.

Segur que en el fabricant americà continuen apostant per bones ofertes per al seu Focus, però sembla evident que aquest model, que ocupa ara la posició 42 en el rànquing espanyol, no torna en cap cas a ser el model més venut de la marca a Espanya.